Companii

Doar cinci dintre cele mai importante lanţuri de cafenele din lume sunt prezente şi în România. Piaţa locală este încă subdezvoltată

Doar cinci dintre cele mai importante lanţuri de...

Autor: Cristina Roşca

04.09.2016, 09:00 4809

Românii lasă anual 5,5 mld. lei în baruri şi cafenele, aceasta fiind una dintre cele mai fragmentate pieţe din economie, potrivit calculelor ZF oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Liderul pieţei este grupul american Starbucks, care este venit local în franciză şi care are o cotă de piaţă de doar 1%.

Dintre cele mai importante zece lanţuri de cafenele din lume doar cinci sunt prezente în România şi doar în sistem de franciză. Astfel, McCafe (parte a grupului McDonald’s), Brioche Dorée, Starbucks, Caffe Ritazza şi Gloria Jeans sunt lanţurile care au venit în România şi au şi rămas. Dintre celelalte cinci, două reţele - Costa Coffee şi Dunkin Donuts - au încercat să atace piaţa locală însă după câţiva ani de activitate au ieşit. Cele două companii au ieşit din România în plină criză financiară când piaţa cafenelelor a fost pu­ternic afectată în contextul în care românii şi-au schimbat obiceiul de consum şi au preferat să cheltuie banii pe bunuri necesare, renunând la cheltuielile considerate a fi de răsfăţ.

România este încă o piaţă subdezvoltată prin comparaţie cu altele, mai ales că salariul mediu este de doar 400 de euro, printre cele mai mici din Europa, alături de cel din Bulgaria.

În acest context, alte lanţuri, cum este cel al canadienilor de la Tim Hortons sau al americanilor de la Caribou Coffee, au ales să se extindă pe alte pieţe din lume, nu în România.

Cine lipseşte din România

Cele mai importante zece lanţuri de cafenele din lume


McCafe

♦ Prezent în România: DA

♦ Nr. unităţi la nivel mondial: peste 13.000

♦ Prezenţă: câteva zeci de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: N/A

 

Costa Coffee

♦ Prezent în România: NU (a fost şi a ieşit)

♦ Nr. unităţi la nivel mondial: peste 3.000

♦ Prezenţă: peste 30 de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: 1,4 mld. euro

 

Tim Hortons

♦ Prezent în România: NU

♦ Nr. unităţi la nivel mondial: peste 4.000

♦ Prezenţă: Canada, SUA şi Orientul Mijlociu

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: 3,6 mld. euro

 

Dunkin Donuts

♦ Prezent în România: NU (a fost şi a ieşit)

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: 11.000

♦ Prezenţă: peste 30 de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: 9 mld. euro

 

Starbucks

♦ Prezent în România: DA

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: circa 23.000

♦ Prezenţă: peste 70 de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: 17 mld. euro

 

Gloria Jeans Coffee

♦ Prezent în România: DA

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: peste 1.000

♦ Prezenţă: aproape 40 de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: N/A

 

Caribou Coffee

♦ Prezent în România: NU

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: peste 600

♦ Prezenţă: peste 10 ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: câteva sute de milioane de euro

 

Caffe Ritazza

♦ Prezent în România: DA

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: 120

♦ Prezenţă: 20 de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: N/A

 

Caffe Nero

♦ Prezent în România: NU

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: peste 700

♦ Prezenţă: şapte ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: circa 300 mil. euro

 

Brioche Doree

♦ Prezent în România: DA

♦ Număr de unităţi la nivel mondial: peste 1.000

♦ Prezenţă: câteva zeci de ţări

♦ Cifră de afaceri la nivel mondial: peste 1 mld. euro

 

Surse: companiile, ZF

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO