Companii

Starbucks vrea să aducă cafeaua direct în birouri. Compania va implementa „Corner Cafe”

Starbucks vrea să aducă cafeaua direct în birouri....

Autor: Cătălina Butan

19.06.2013, 12:02 2347

Lanţul american de cafenele Starbucks plănuieşte să lanseze în această vară în Europa conceptul „Corner Cafe”, prin care să amplaseze în marile companii standuri, astfel încât corporatiştii să-şi poată lua băuturi direct la birou de la automatele Starbucks, potrivit Wall Street Journal.

Starbucks a implementat deja „Corner Cafe” în Elveţia, instalând 17 automate în diverse companii, printre care bănci dar şi o companie feroviară. În medie, la fiecare automat s-au cumpărat 100 de băuturi.

Conceptul „Corner Cafe” se îndreaptă spre Germania, Franţa, Olanda, Danemarca şi Austria. În câteva dintre aceste ţări, precum Finlanda, Starbucks nu a reuşit să-şi lase amprenta pe piaţa cafenelelor. Brandul Starbucks este însă „unul  puternic, în mare parte datorită faptului că oamenii cumpără produse Starbucks atunci când călătoresc”, a spus Matt Sikes, director de dezvoltare al lanţului în Europa.

Compania urmăreşte să aibă mii de automate în Europa, în doar câţiva ani, inclusiv în Marea Britanie, a mai spus Sikes. Iniţiativa acestui concept face parte din strategia de revizuire a planului de afaceri din Europa, după ce compania a reportat scăderi ale profitului pentru unităţile din această zonă. Starbucks îşi propune redecorarea unor magazine, închiderea celor mai scumpe cafenele şi aducerea produselor mai aproape de locul unde europenii „trăiesc şi muncesc”.

Compania îşi propune de asemenea să reducă din riscurile operaţionale prin încheierea unor parteneriate. Multe dintre noile magazine din Europa, inclusiv o cafenea din Oslo, deschisă recent, sunt parteneriate cu antreprenori cu experienţă pe pieţele locale.

Starbucks colaborează pentru conceptul „Corner Cafe” cu compania elveţiană Selecta Group, care operează 150.000 de automate în 22 de ţări.

Potrivit celor de la Selecta, europenii beau la birou 29 de miliarde de ceşti de cafea în fiecare an, iar o parte dintre ei ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru o cafea mai bună.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO