Companii

Statul trebuie să acopere parţial riscul antreprenorial cu o bancă de investiţii

Peste 100 de antre­pre­nori, mana­geri, bancheri şi consultanţi au participat ieri la ZF IMM ’17 conferinţă realizată în parteneriat cu Bancpost, una dintre cele mai mari bănci de pe plan local, şi cu compania de consultanţă Deloitte.

Peste 100 de antre­pre­nori, mana­geri, bancheri şi consultanţi au participat ieri la ZF IMM ’17 conferinţă realizată în parteneriat cu Bancpost, una dintre cele mai mari bănci de pe plan local, şi cu compania de consultanţă Deloitte.

Creşterea economică a României  nu a putut să um­ple „golul“ lă­sat de valul in­sol­venţelor care a lovit în principal în­treprinderi mici şi mijlocii, iar apetitul ro­mâ­nilor de a deveni antre­prenori rămâne scăzut.

Pe de altă parte, foarte puţine firme reu­şesc să treacă de la nivelul de companii mici la mijlocii şi apoi la mari, iar una dintre soluţii ar fi înfiinţarea unei bănci de investiţii a statului care să preia o parte din riscul antreprenorial.

„În România nu există o ban­că de investiţii. Antreprenoriatul înseamnă risc, iar statul ar trebui să acopere o parte din acest risc“, a spus Sorana Baciu, managing part­ner al companiei de consultanţă ACGENIO, în ca­drul evenimentului ZF IMM’17. 

Pe de altă parte, Alexandru Petrescu, mi­nis­­trul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antre­prenoriat, a declarat în cadrul eveni­men­tului că există discuţii pentru transformarea băn­cii de stat EximBank într-o bancă de in­ves­ti­ţii.

Raluca Amurăriţei, director executiv al Di­vi­ziei Întreprinderi Mijlocii din  cadrul Banc­post, a subliniat faptul că există un context fa­vo­­rabil pentru creditarea IMM-urilor şi că exis­tă o lichiditate bună a sistemului bancar, iar ra­ta dobânzilor este la un nivel scăzut.  „Finan­ţa­rea afacerillor se face pe istoricul businessului şi pe ce stă în spatele acestuia. Trebuie să existe o trans­parenţă în furnizarea informaţiilor pentru identificarea nevoilor şi a soluţiilor potrivite“.

Dincolo de finanţare, un studiu realizat de Deloitte arată că principalele teme critice atunci când vorbim despre IMM-uri se referă la succesiune, inovaţie, creştere şi strategie, potrivit Alinei Mirea, partener al Deloitte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO