Companii

Stefanel renunţă la magazinul de pe Calea Victoriei, primul simbol al capitalismului de după ’90. Contractul de închiriere încheiat în 1991 pe 20 de ani a expirat

Stefanel renunţă la magazinul de pe Calea Victoriei, primul simbol al capitalismului de după ’90. Contractul de închiriere încheiat în 1991 pe 20 de ani a expirat

Magazinul de pe Calea Victoriei are 220 mp şi a fost primul deschis de Stefanel în zona Europei Centrale şi de Est

Autor: Cristina Roşca

12.04.2011, 23:50 796

Stefanel, primul brand străin care a pariat pe România laînceputul anilor '90, va închide în luna mai a acestui an magazinulde pe Calea Victoriei, inaugurat în 1991 în urma unui contract deînchiriere pe 20 de ani semnat cu firma Universal, controlatăin­direct în prezent de oamenii de afaceri Puiu Popoviciu şi RaduDimofte.

În momentul intrării pe piaţa locală a brandului Stefanel,niciun alt brand de modă străin nu îşi făcuse curaj să se uitemăcar către România. A fost nevoie de 15-20 de ani pentru ca numeprecum Zara sau H&M să intre pe piaţa locală. Ultimul intrat,brandul suedez H&M, venit la distanţă de două decenii faţă deStefanel, marchează începutul unei noi ere. Dacă în '91 Stefaneldevenea simbolul capitalismului românesc, în 2011 H&M marcheazăînceputul erei hainelor ieftine, a volumelor mari de vânzări şi asupremaţiei mallurilor.

"Magazinul în care îşi desfăşoară activitatea brandul Stefanelva fi închis în luna mai 2011 ca urmare a încetării dreptului deutilizare a imobilului situat în Bucureşti, Calea Victoriei, nr.81-83, sector 1. SC Universal SA a încheiat un contract deînchiriere pentru acest spaţiu începând cu luna iunie 2011", auspus reprezentanţii Universal, proprietarul spaţiului, care nu audat însă detalii despre noul chiriaş. Potrivit unor surse dinpiaţă, locul magazinului Stefanel va fi luat de retailerul britanicde lux Burberry, care va fi adus în sistem de franciză de fondul deinvestiţii Global Eye.

Reprezentanţii Stefanel confirmă închiderea magazinului şianunţă relocarea acestuia, însă nu dau detalii despre noul spaţiuunde acesta va fi amplasat.

Cu zece magazine în prezent, Stefanel are vânzări anuale înjurul a 5,5 milioane de euro în România, adică o medie de 550.000de euro/magazin, de câteva ori mai mică decât a unui brand de volumprecum H&M, unde vânzările trec de 3 milioane de euro/unitate.Cu toate acestea, clientul Stefanel lasă în medie 2.000 de euro pesezon pe produse cum­părate din magazin, în timp ce bonul mediu decasă cuprinde cel puţin 3 produse.

"Îmi pare rău că se închide magazinul Stefanel de pe CaleaVictoriei. Acesta este un brand care a crescut ca imagine în timp",spune Cristina Bâtlan, acţionar în cadrul producătorului de pantofişi genţi Musette.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO