Stephen Stead: „Am tăiat cheltuielile de promovare, sunt foarte mari, în România se cumpără încă doar brandurile“.
Stephen Stead, executivul britanic care a fost numit la conducerea filialei locale a companiei Glenmark Pharmaceuticals la începutul acestui an, susţine că a restructurat businessul pentru a reuşi să ducă compania pe profit până în 2017.
„Am redus la jumătate portofoliul de medicamente, am redus numărul de angajaţi la un sfert din câţi erau (100 de oameni la început de an - n. red.) şi am tăiat cheltuielile de marketing şi promovare. În România se cumpără încă doar brandurile. Pasul doi este să introducem noi medicamente, mai profitabile şi solicitate de piaţă“, a spus Stead.
Britanicul cu 20 de ani de experienţă în industria farmaceutică a fost anterior la conducerea Terapia şi Labormed şi încearcă să transforme businessul Glenmark întrunul profitabil pentru că în ultimii ani a adunat pierderi. „Am ajuns la 15 medicamente în portofoliu pentru afecţiuni oncologice, boli cardiovasculare şi OTC-uri. Preţul mediu pentru un tratament cu medicamentele noastre oncologice este de 1.000 de euro pe lună. Concurenţa este foarte mare mai ales pe piaţa medicamentelor oncologice.“