Companii

Studiu EY: Transformarea digitală reprezintă o prioritate pentru doar 31% dintre companiile din sectorul minier

Studiu EY: Transformarea digitală reprezintă o...

Autor: Cristina Bellu

19.04.2017, 13:52 81

Chiar dacă transformarea digitală a sectorului minier şi al prelucrării metalelor este esenţială pentru creşterea productivităţii şi a marjei de profit din industrie, în prezent, ritmul progresului digital este complet desincronizat cu cel al oportunităţilor apărute pentru multe dintre companiile din această industrie.

Astfel, doar 31% dintre companiile care activează în cadrul sectorului spun că transformarea digitală ocupă primele poziţii pe agenda organizaţiei lor, în timp ce 15% declară că nu este o prioritate, potrivit unui studiu EY realizat pe un eşantion de 700 de participanţi.

"Productivitatea rămâne principalul risc operaţional cu care se confruntă sectorul, iar companiile ştiu că reducerea costurilor tradiţionale nu este suficientă pentru depăşirea acestei provocări. Adoptarea noilor tehnologii digitale este crucială pentru îmbunătăţirea productivităţii şi a rezultatelor comerciale.", spune Paul Mitchell, EY Global Mining & Metals Advisory Leader.

Sectorul minier şi al prelucrării metalelor are o lungă istorie în adoptarea noilor tehnologii, incluzând sisteme de control uzină, tehnologii GPS, stocare de date şi depozitare automată de produse. Cu toate acestea, multe companii din sector se confruntă cu mari provocări în cadrul procesului de punere în practică a transformării digitale, pe termen lung.

Conceptul mineritului digital nu este nou, în ciuda reputaţiei sectorului de a fi în urmă faţă de alte sectoare în termeni de adoptare a mediului digital. Companiile au profitat rapid de progresele tehnologice în trecut. Cu toate acestea, există o discrepanţă între potenţialul transformării digitale şi istoricul sărac în implementări de succes.

În principal, teama că noul model de afaceri nu este unul eficient şi va avea costuri ascunse şi lipsa know-how-ului în ceea ce priveşte implementarea, reprezintă cele două elemente care generează această deconectare dintre viziunea companiilor de a deveni digitale  şi capacitatea de a realiza acest lucru..

"Companiile devin neliniştite când vine vorba de investiţii în mediul digital. Multe au înregistrat în trecut mai multe eşecuri şi nu mai sunt dispuse să meargă pe acelaşi drum. Multe nu au o viziune clară legată de capabilităţile lor curente sau de ceea ce vor să obţină în viitor. Depăşirea acestei situaţii este cheia succesului. Iar pe drumul cel bun se află acele companii miniere care lucrează la definirea viitorului lor digital. Cei care nu profită de avantajele progreselor digitale sunt cei care îşi pun viitorul în pericol.”, adaugă Paul Mitchell.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO