Companii

Studiu KPMG: Pe piaţa de M&A revine optimismul. ”Ne aşteptăm ca un număr considerabil de tranzacţii să aibă loc în 2021. COVID-19 nu este perceput ca un factor inhibitor pentru investitori”

Studiu KPMG: Pe piaţa de M&A revine optimismul. ”Ne...

Autor: Roxana Rosu

27.01.2021, 11:28 201

Pandemia COVID-19 a creat multă incertitudine în piaţa de M&A, un număr mare de tranzacţii fiind amânate, dar finalul anului trecut a readus optimismul în rândul investitorilor, numărul de fuziuni şi achiziţii urmând să crească în 2021, arată o analiză realizată de KPMG.

Începând cu trimestrul al III-lea al anului trecut, multe tranzacţii s-au reluat deja şi tendinţa va continua şi în 2021, creând astfel oportunităţi semnificative în piaţă.

“Chiar dacă pandemia este încă activă şi suntem în proces de revenire din şocul iniţial, vedem un optimism crescut în piaţă şi ne aşteptăm ca un număr considerabil de tranzacţii să aibă loc în 2021. În ultimii ani, piaţa românească de M&A a devenit un mediu favorabil pentru investitori. Mai mult, aspect relevat şi în ediţia de anul trecut, România continuă să fie atractivă atât pentru investitorii strategici, cât şi pentru cei financiari, aceştia având în continuare oportunităţi semnificative de consolidare. Economia românească are potenţialul de a atinge o valoare de 300 de miliarde de euro pe termen mediu şi lung.”, apreciază Bogdan Văduva, Partener, Head of Deal Advisory, KPMG în România.

În prezent, investitorii caută să achiziţioneze companii aflate în dificultate la un preţ atractiv, ceea ce le-ar putea aduce profituri mai mari în viitor.

Cu toate acestea, mulţi sunt, de asemenea, dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru companii de top care au trecut cu succes prin pandemie şi au dovedit că au un model de afaceri rezilient.

În acest context, vânzătorii pot beneficia de excesul de lichiditate din piaţă şi de dorinţa de consolidare venită din partea companiilor cu poziţii bilanţiere solide.

“În acest moment, oportunităţile din piaţă se polarizează: pe de o parte avem companii aflate în dificultate, care au o valoare de piaţă redusă şi se confruntă cu riscuri majore pe viitor şi, pe de altă parte, avem companii de top, care au crescut pe durata pandemiei, şi au o valoare de piaţă mai ridicată datorită modelelor de afaceri adaptate pentru mediul post-COVID. Numărul companiilor aflate la mijloc se diminuează.”, a spus George Dumitraşcu, Director Deal Advisory, KPMG în România

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO