Tetra Pak, companie specializată în producţia de ambalaje destinate produselor alimentare lichide, spune că piaţa locală are un foarte mare potenţial de creştere având în vedere că în România consumul de lapte, sucuri şi nectaruri este încă mic comparativ cu media europeană.
„Anul acesta vedem o evoluţie constantă (stagnare) a pieţei, iar anul viitor estimăm o creştere mică, de câteva procente, dar creştere“, spune Cătălina Siriteanu, marketing director al Tetra Pak South Eastern Europe, care se ocupă de marketingul Tetra Pak de 18 ani. Ea a început să lucreze în companie din 1995, iniţial ca marketing executive pentru Tetra Pak România, iar în prezent conduce o echipă de opt oameni care au în grijă marketingul producătorului de ambalaje în 14 ţări.
Estimările Tetra Pak pot fi văzute ca un barometru pentru funcţionarea altor pieţe, în contextul în care ambalajele companiei „îmbracă“ produsele unor firme precum PepsiCo, Tymbark şi European Drinks. Totodată, ambalajele făcute de Tetra Pak ajung la 75% din producătorii de lapte ambalat, printre care şi Danone, Lactalis, Olympus, FrieslandCampina şi Albalact.