Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piaţa locală au avut în 2014 o cotă de piaţă de 76%, arată datele Canadean, care estimează că vânzările de bere au fost de 17 milioane de hectolitri (1.700 milioane de litri sau 3.400 milioane de doze de 0,5 litri), în 2014, în scădere cu 2,56% comparativ cu anul 2013.
Cu o singură excepţie (ieşirea Ciuc Premium şi intrarea Noroc), topul celor mai vândute 10 beri din România a fost acelaşi în ultimii trei ani. O analiză pe segmente de preţ arată că patru branduri din top 10 sunt din segmentul economy, cinci sunt mainstream şi doar unu este premium.
„În Europa de Est avem putere de cumpărare scăzută şi o preferinţă pentru berea low-cost. Tinerii care consumau premium au mai puţini bani, sunt destul de multe branduri la nivel local - deci implicit un război al preţurilor, ceea ce înseamnă un pericol crescut de randament negativ - pierderi“, a spus Cristian Bişa, administrator al platformei de consultanţă manageranticriză.ro.