Companii

Tinerii, mai dornici să fie antreprenori, dar businessurile lor rezistă mai puţin

Tinerii, mai dornici să fie antreprenori, dar...

Autor: Adelina Mihai

10.08.2015, 00:00 268

Tinerii au o apetenţă mai mare pentru antreprenoriat prin raport cu persoanele din categoria de vârstă de peste 34 de ani, dar afacerile create de aceştia generează un număr mai scăzut de locuri de muncă, iar companiile pe care le-au fondat au o durată de viaţă mai scăzută, arată raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2015. „Persoanele mai tinere tind să aibă o experienţă mai redusă decât cele mai vârstnice şi, în general, nu au resursele financiare necesare pentru a face faţă nevoii de lichidităţi necesare pentru finanţarea capitalului de lucru“, a explicat pentru ZF Mike Herrington, directorul executiv al GEM.

Raportul GEM arată că tinerii doritori să-şi lanseze propria afacere sunt de 1,6 ori mai mulţi decât persoanele care au peste 34 de ani. Cercetarea a analizat informaţii colectate în perioada 2012 – 2014. De regulă, atunci când vor să îşi deschidă o afacere, 70% dintre tineri se orientează către zona de servicii orientate către clienţi (retail, vânzări cash & carry, industria ospitalităţii, lucrări de instalaţii sau de construcţii).

„Al doilea cel mai popular sector în care tinerii îşi deschid afaceri este cel transformaţional, adică internet, IT, comunicaţii etc.“, a mai spus Mike Herrington.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO