Companii

Tiriac: Dacia a castigat prestanta in Europa, nu doar vanzari

Tiriac: Dacia a castigat prestanta in Europa, nu doar vanzari

Ion Tiriac despre paradoxul pietei auto: Vanzarile merg prost si vor merge prost inca sase luni de zile, cu toate ca niciodata un roman nu a putut sa cumpere o masina atat de ieftin ca astazi

01.10.2009, 23:30 56

"Pe piata auto vanzarile merg prost si vor merge prost inca saseluni de zile. Cu toate ca este un paradox. Niciodata un roman nu aputut sa cumpere o masina atat de ieftin ca astazi. Pentru ca totiproducatorii au avut un surplus si atunci au facut eforturi enormenumai ca sa dea drumul la piata. Incet se va reveni la preturileinitiale", a spus omul de afaceri Ion Tiriac, care a rulat anultrecut afaceri de 1,4 mld. euro in Romania.

Tiriac controleaza afaceri in industria auto, in imobiliare sidetine participatii semnificative la UniCredit Tiriac Bank, a saseamare banca dupa active in 2008, la Allianz Tiriac, cel mai mareasigurator, si la Metro Cash&Carry, cel mai mare jucator dincomertul modern.

"Fericirea aceasta pe care o are Logan in aceasta perioada estejustificata. Dupa parerea mea ei nu au castigat numai o piata, cisi prestanta, dar incepe din nou batalia intre toate marcile", estede parere Ion Tiriac.

Datorita "crizei" si programelor de casare din Europa de Vest,vanzarile modelelor Dacia au crescut puternic in 2009, pe multepiete externe fiind promovate ca "masinile de 5.000 de euro".

Hyundai este cel mai bine vanduta marca din portofoliul autodetinut de Tiriac, cu 8.080 de unitati comercializate in primeleopt luni ale acestui an, potrivit statisticilor AsociatieiProducatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Pe loculsecund in portofoliu este Ford, reprezentat de Romcar, care inaugust a fost cel mai bine vanduta marca de import.

"Ford este un brand de volum, care se vinde foarte bine chiar siacum, Hyundai care si-a castigat acum locul pe piata se vindefoarte bine, Mercedes-Benz este un automobil de nisa, si aceastanisa sufera cel mai mult", a spus Tiriac.

In medie vanzarile de masini premium si de lux au inregistratscaderi de peste 60-70%, in timp ce o parte dintre aceia care le-auachizitionat in sistem leasing in anii anteriori le-au inapoiatsocietatilor. "Cei care erau latifundiari si cumparau 1-2-3-9masini acum au inceput sa se gandeasca de doua ori", a subliniatfostul tenisman.

Ion Tiriac marturiseste ca nu-i place sa conduca in Romaniapentru ca pe soselele romanesti exista in continuare un grad foarteridicat de risc. "Nu conduc din cauza acestui lucru, dar si dincauza culturii romanului care la inceputul lui noiembrie nu-sischimba cele patru cauciucuri de vara cu unele de iarna. A dat10.000 de euro pe masina, dar nu mai da 200 de euro si peanvelope."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO