Companii

Tnuva si-a propus vanzari cu 50% mai mari si a intrat pe cea mai mare categorie din lactate: laptele proaspat

Tnuva si-a propus vanzari cu 50% mai mari si a intrat pe cea mai mare categorie din lactate: laptele proaspat

Shmulik Porre, 54 de ani, a preluat conducerea companiei Tnuva Romania Dairies la inceputul anului 2008, inlocuindu-l pe Yoram Israeli

16.02.2009, 00:00 180

In 2008, Tnuva a rulat in jur de 20 de milioane de euro, cifra de afaceri care plaseaza compania aprope de locul cinci la nivelul intregii piete, in conditiile in care la finalul lui 2007 compania nu facea parte dintre cei mai mari zece jucatori din lactate. Iar pentru 2009, bugetul este construit pe o crestere de 50% a vanzarilor.

La inceputul acestui an, grupul a anuntat intrarea pe segmentul laptelui proaspat, cea mai mare categorie din piata de lactate, pe care au intrat in ultimii ani marci precum Danone sau Zuzu, al doilea devenit si lider al categoriei.
"Prin lansarea laptelui ne integram portofoliul de lactate proaspete. Am amanat intrarea pe acest segment pana acum deoarece abia in cursul anului trecut am stabilit contacte cu mai multi fermieri care ne pot furniza o cantitate de lapte suficienta pentru a sustine productia de lapte proaspat pe termen lung", a declarat Shmulik Porre, directorul executiv si presedinte al Tnuva Romania.
Noul produs este pe rafturile magazinelor de trei saptamani fiind comercializat pana in prezent in lanturile de magazine Carrefour, Mega Image si Billa.
"In cursul urmatoarelor saptamani, Laptele meu va fi disponibil in toate cele peste 10.000 de magazine in care suntem prezenti. Asteptam ca pana la finalul acestui an sa obtinem 5% din piata locala de lapte, intrand astfel in top cinci pe acest segment", estimeaza Porre.
Reprezentantii Tnuva au adaugat ca au primit deja cereri pentru a distribui acest produs si in HoReCa (hoteluri, restaurante, terase, catering etc), motiv pentru care intentioneaza sa intre si pe acest segment in cursul acestui an.
Produsele Tnuva sunt distribuite in peste 65% din magazinele care comercializeaza produse lactate, gradul de notorietate al companiei fiind de 80%, potrivit propriilor informatii.
"Astazi, produsele Tnuva sunt disponibile aproape in toate regiunile tarii, iar faptul ca Tnuva este un brand din ce in ce mai cunoscut ajuta si la cresterea notorietatii Yoplait", a declarat Sagit Tzur Lahav, VP Marketing al Tnuva Romania.
Potrivit reprezentantilor Tnuva, care citeaza studiile companiei de cercetare a pietei MEMRB din luna decembrie a anului trecut, Tnuva Romania este cel de-al treilea jucator pe piata produselor lactate proaspete (iaurturi, smantana, deserturi, lapte cu arome, bauturi fermentate pe baza de lapte - fara a include alte doua categorii mari - laptele proaspat si branza), atat in volum, cat si in valoare, dupa Danone si Friesland.
"Detinem o cota de piata de aproximativ 10% din piata lactatelor proaspete. Pe segmentul de iaurturi cu fructe avem cu Yoplait o cota de piata in valoare de 11%, fiind locul doi dupa Danone, pe smantana suntem pe locul patru, pe segmentul de sana suntem printre cei mai mari jucatori, iar pe segmentul de lapte cu arome suntem lideri de piata, avand o cota de peste 80%", sustine Sagit Tzur Lahav.
Tnuva a lansat categoria de lapte cu arome cu marca Laptele meu cu cacao la inceputul anului 2008, in vara anului trecut intrand si pe segmentul cafelei ready to drink cu Tnuva Frappe.
"Piata laptelui cu arome a crescut de patru ori din momentul in care am lansat Laptele meu cu cacao. Dupa mai putin de un an de prezenta pe acest segment detinem 80% cota de piata", a adaugat vicepresedintele de marketing al Tnuva, companie prezenta pe plan local cu un portofoliu de peste 50 de produse.
Reprezentantii Tnuva intentioneaza sa creasca si sa diversifice in continuare produsele cu care sunt prezenti pe rafturile magazinelor, motiv pentru care sustin ca vor continua sa investeasca in promovare in cursul acestui an.
Sagit Tzur Lahav, 41 de ani, a acceptat in 2005 sa se alature echipei Tnuva in Romania, ca vicepresedinte marketing dupa ce intrase in companie in 1997"Vom avea mai multe activitati BTL (n. red.- below the line - publicitate neconventionala), motiv pentru care vom avea mai multe oferte speciale si multipack, cat si parteneriate cu alte companii cu care vom dezvolta promotii pentru cresterea consumului. Avem un buget de marketing suficient pe care il vom folosi intelept", a spus Lahav.
O alta masura pe care filiala locala a producatorului de iaurturi a luat-o pentru a minimiza efectele crizei financiare a fost intrarea pe segmentul de iaurturi cu piure de fructe prin lansarea unei noi game de iaurturi sub brandul Yoplait.
"Iaurturile cu piure de fructe sunt mai ieftine decat cele cu bucati de fructe. In plus, am folosit un ambalaj mai putin costisitor. De aceea, un produs din noua gama Family de la Yoplait este cu 30% mai ieftin decat un Yoplait cu bucati de fructe", a adaugat directorul de marketing al Tnuva Romania.
Din acest motiv, reprezentantii filialei Tnuva estimeaza, chiar si in conditiile in care criza economica a inceput sa se resimta pe plan local, o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in cursul acestui an. "Anul acesta asteptam o crestere a afacerilor de peste 50%", a declarat Porre.
Grupul israelian are in Romania doua filiale, TRD-Tnuva Romanian Dairies si TRM-Tnuva Romanian Milk, prima axata pe productie si comercializare, iar cea de-a doua societate include o ferma de vaci. Numarul de angajati depaseste in prezent 550 de oameni si ar putea continua sa creasca in cursul acestui an.
"Din octombrie 2008 si pana acum am angajat 50 de persoane. Vom continua sa facem angajari pe parcursul acestui an in functie de nevoia de personal pe care o vom avea", a spus directorul executiv al Tnuva Romania.
Tnuva a intrat pe piata locala a lactatelor prin intermediul constructiei greenfield a unei fabrici de lactate, in localiatea Popesti-Leordeni, si a unei ferme in Adunatii Copaceni, ambele in judetul Ilfov. Investitia de 55 de milioane de euro a fost realizata prin intermediul Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care detinea 35% din actiuni.
Dupa ce compania israeliana Tnuva a fost achizitionata la inceputul anului trecut de fondul de investitii britanic APAX, BERD a iesit din actionariatul Tnuva, o companie a carei valoare este estimata de ZF la peste 50 de milioane de euro.
In prezent, atat TRD, cat si TRM sunt detinute de Tnuva Romania Israel, filiala Tnuva International.
 
Tnuva in cifre
  • locul detinut de Tnuva pe segmentul de lapte cu arome
  • pozitia ocupata de Yoplait pe segmentul de iaurturi cu fructe, cu o cota de piata de 11% in valoare
  • 10 % cota de piata pe care Tnuva Romania o detine pe piata lactatelor proaspete
  • 20 mil. euro reprezinta cifra de afaceri estimata pentru Tnuva in 2008
  • 55 mil. euro investitia grupului Israelian in fabrica din apropiere de Bucuresti
  • 550 angajati avea compania la sfarsitul lunii ianuarie
  • companiile existente in portofoliile firmelor de leasing operational au diminuat numarul comenzilor
  • in cazul clientilor noi, analiza contractului si obtinerea finantarilor nu mai sunt la fel de permisive

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO