Companii

Top zece companii din bricolaj au avut în 2016 afaceri de 12 mld. lei, dublu faţă de 2006

Top zece companii din bricolaj au avut în 2016 afaceri...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

06.02.2018, 00:07 3026

Primii zece jucători din distribuţia de materiale de construcţii şi bricolaj de pe piaţa locală au făcut în 2016 afa­ceri cumulate de aproape 12 mld. lei, dublu faţă de anul 2006, când primele zece companii de pe piaţa de profil la acea vreme realizau un business total de 5,9 mld. lei.

Creşterea nu a fost însă pentru toată lumea, în condiţiile în care trei jucători au dispărut din top zece în această perioadă. Nume precum reţeaua germană Hornbach, Damila şi Temad şi-au făcut loc în primii zece jucători, în vreme ce altele au dispărut din top zece din 2006 până în 2016. Printre acestea se numără Baduc, Menatwork Est Prefabricate şi Tiger Amira. Ieşirea lor din top a favorizat ascensiunea unor companii precum Dedeman şi Leroy Merlin.

Din cele zece nume prezente în topul celor mai mari distribuitori din bricolaj după cifra de afaceri din 2016 - anul pentru care sunt publicate cele mai recente date la Ministerul de Finanţe, cinci se regăseau şi în 2006, pe poziţii diferite, în vreme ce altele nu figurau deloc.

Liderul pieţei în 2016 a fost Dedeman, deţinut de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, cu un business de circa 505 mil. lei. Compania a avut o ascensiune puternică în ultimii zece ani, devenind lider detaşat, cu afaceri de zece ori mai mari faţă de 2006. În cadrul reţelei de aproape 50 de magazine Dedeman lucrează peste 8.400 de salariaţi, de şapte ori mai mulţi faţă de 2006.

Piaţa de bricolaj a fost scena mai multor tranzacţii în ultimii zece ani, printre care cele prin care reţelele Bricostore şi Praktiker au fost cumpărate de grupul britanic Kingfisher. După ce Bricostore a fost preluat în 2014, magazinele reţelei au fost rebranduite în Brico Depot, fiind operate în continuare de compania Bricostore.

Prin achiziţia Praktiker, concretizată anul trecut, britanicii şi-au consolidat poziţia secundă în piaţa de bricolaj.

În urcare a fost şi reţeaua Leroy Merlin, care în 2006 nu figura în top zece, însă achiziţia, în 2011, a celor 15 magazine ale austriecilor de la BauMax a urcat-o pe podium. Compania estima, într-un interviu pentru ZF, că reţeaua - care numără acum 16 magazine, a realizat un business de 380 mil. euro în 2017, echivalentul a circa 1,7 mld. lei.

Piaţa locală de bricolaj ajungea în 2016 la o valoare de 12 mld. lei (2,6 mld. euro), în creştere cu circa 8% faţă de 2015, când a atins 2,4 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO