Companii

Topul celor mai importanţi jucători pe piaţa de detergent din fiecare ţară din regiune

Topul celor mai importanţi jucători pe piaţa de...

Autor: Cristina Roşca

06.07.2014, 16:32 1710

În România, cei mai importanţi trei jucători din piaţa de detergent au o cotă de piaţă cumulată de 76,5%, doar gigantul american Procter & Gamble, în portofoliul căruia se află trei dintre cele mai cunoscute branduri de detergent din România - Ariel, Tide şi Bonux -, având 38,4%. Pe po­ziţiile următoare se află Unilever cu aproape 25% şi Henkel cu 13,5%, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. O situaţie similară se poate observa şi pe celelalte pieţe din regiune, dar şi în Germania. Mai mult, în Ungaria cotele celor mai mari trei jucători se apropie de 90%, iar în Cehia depăşeşte 80%.

Dacă Procter & Gamble şi Henkel sunt pre­zente în top trei pe toate cele cinci pieţe - Un­garia, Polonia, Cehia, România şi Germania -, Unilever, în potrofoliul căreia se află brandurile de detergent Omo şi Dero, îşi face loc pe podium doar în România.

Deşi consumul de detergent este mai mic în România decât în Polonia sau Ungaria spre exemplu, suma cheltuită anual este mai mare. Datele oferite anterior de compania de cercetare GfK arătau că diferenţa vine din faptul că în România preţurile medii per kilogram sunt mai mari decât în cele două state deşi atât Polonia, cât şi Ungaria au economii mai dezvoltate şi salarii medii mai mari.

Jarek Malinowski, cel care conduce bu­sinessul de retail de peste 180 mil. euro al Unilever South Central Europe, spunea recent că TVA de 24% şi adaosul comercial practicat de lanţurile din retail sunt în parte responsabile pentru preţurile pe care le au la raft produsele din magazinele din România. Astfel, în cazul mai multor categorii de produse preţurile sunt aliniate celor din Occident deşi salariile sunt de 5-6 ori mai mici. El adaugă că în România se vinde un volum mai mic la preţ mai mare, piaţa fiind una a hipermarketurilor şi super­marketurilor. În Germania, spre exemplu, vor­bim de o piaţă a discounterilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO