Companii

Topul celor mai importanţi retaileri de modă şi încălţăminte după cota de piaţă

Topul celor mai importanţi retaileri de modă şi...

Autor: Cristina Roşca

30.11.2013, 14:26 1991

Piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte din România, evaluată la circa 1,5 miliarde de euro anual, este dominată de branduri străine, singura companie românească care îşi face loc în top zece după cota de piaţă este Leonardo, un retailer de încălţăminte construit de antreprenorul orădean Florin Panea. Liderii pieţei sunt Inditex (Zara) şi H&M.

Topul este dominat de companii de modă precum Inditex (proprietarul Zara), H&M sau C&A, alături de retaileri de echipamente sportive precum Decathlon şi Inter­sport şi de retaileri de încălţăminte precum Deichmann, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă PMR. Cotele de piaţă ale celor mai mari zece jucători variază de la 1,6% (Peek &Cloppenburg la 10,1%) (Inditex), semn că piaţa este puternic fragmentată.

Liderul celor mai mari zece jucători din industrie după cota de piaţă este grupul spaniol Inditex, prezent pe piaţa locală cu şapte branduri, dintre care cel mai puternic este Zara. Spaniolii sunt de altfel singura com­panie care a reuşit să aibă o cotă de piaţă de peste 10%, semn că piaţa este împărţită de un număr mare de jucători.

 

Citiţi mai multe detalii pe zfcorporate.ro.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO