Cei mai puternici 20 de executivi din bunuri de larg consum sunt oameni- cheie în businessul românesc, ei pun pe piaţă brandurile care iau pulsul comerţului la raft. Împreună, cei mai mari 20 de jucători din FMCG au avut anul trecut o cifră de afaceri de 24 mld. lei (5,5 mld. euro), în creştere cu 2% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mare faţă de 2008, anul când economia avansa cu peste 7%.
În top 20, multinaţionalele domină categoric industria tutunului, piaţa berii, a detergenţilor, în timp ce industria cărnii este pe mâna antreprenorilor români: Transavia, Agricola Bacău şi Unicarm (afacere care include producţie, dar şi retail). Pe piaţa laptelui, Albalact a venit după francezii de la Danone.
Radu Lăzăroiu (Romaqua), Lucian Ghinea (Bergenbier) şi Grigore Horoi (Agricola Bacău) sunt singurii executivi români care conduc o companie din top 20, în timp ce Ioan Popa (Transavia Alba-Iulia) şi Vasile Lucuţ (Unicarm Satu-Mare) sunt antreprenorii care nu au cedat poziţiile executive şi sunt implicaţi în continuare direct în business. Clasamentul celor mai mari 20 de jucători din FMCG a luat în calcul doar companiile care activează exclusiv în acest sector.