Topul celor mai mari 20 de producători de bunuri de larg consum. Cine sunt managerii care îi conduc

26 oct 2014 Ziarul Financiar

Cei mai puternici 20 de executivi din bunuri de larg consum sunt oameni- cheie în businessul românesc, ei pun pe piaţă brandurile care iau pulsul comerţului la raft. Împreună, cei mai mari 20 de jucători din FMCG au avut anul trecut o cifră de afaceri de 24 mld. lei (5,5 mld. euro), în creştere cu 2% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mare faţă de 2008, anul când economia avansa cu peste 7%. 

În top 20, multinaţionalele domină cate­goric industria tutunului, piaţa berii, a deter­genţilor, în timp ce industria cărnii este pe mâna antreprenorilor români: Transavia, Agricola Bacău şi Unicarm (afacere care include producţie, dar şi retail). Pe piaţa laptelui, Alba­lact a venit după francezii de la Danone.

Radu Lăzăroiu (Romaqua), Lucian Ghi­nea (Bergenbier) şi Grigore Horoi (Agricola Bacău) sunt singurii executivi români care conduc o companie din top 20, în timp ce Ioan Popa (Transavia Alba-Iulia) şi Vasile Lucuţ (Unicarm Satu-Mare) sunt antreprenorii care nu au cedat poziţiile executive şi sunt implicaţi în continuare direct în business. Clasamentul celor mai mari 20 de jucători din FMCG a luat în calcul doar companiile care activează ex­clusiv în acest sector.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 
Cuvinte cheie:
top
, bunuri
, consum
, manageri
, producator
, antreprenori
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide