Companii

Topul restaurantelor McDonald's din România, după încasări. Bucureştiul ocupă 4 poziţii din primele 5

Topul restaurantelor McDonald's cu cele mai mari încasări din România. Bucureştiul ocupă patru poziţii din primele cinci

Autor: Cristina Roşca

08.09.2012, 13:07 8054

Restaurantul McDonald's din Piaţa Romană, deschis acum mai bine de 15 ani, are în fiecare an peste 2 milioane de clienţi şi venituri estimate de ZF la 3-4 milioane de euro, ceea ce înseamnă că fiecare bucureştean merge o dată pe an aici şi lasă la casă 1,5-2 euro.

"Această zonă (Piaţa Romană - n.red.) este una cu potenţial uriaş pentru business, iar restaurantul nostru de aici este în top cinci cele mai bune unităţi pentru companie", spune Daniel Boaje, directorul general al McDonald's, care în 1996 când a fost deschis restaurantul din Piaţa Romană a fost primul director al acestuia. El mai spune că anual unitatea are peste două milioane de clienţi. La nivel naţional McDonald's are circa 140.000 de clienţi pe zi, respectiv circa 51 milioane de clienţi pe an. La o cifră de afaceri de 94 mil. euro în 2011, calculele ZF arată că valoarea medie a bonului de casă în reţeaua McDonald's a fost anul trecut de 1,8 euro.

Cel mai bun restaurant din Bucureşti

Reprezentanţii celui mai mare jucător de pe piaţa de restaurante nu au oferit un top al celor mai bune unităţi din reţea, însă potrivit datelor deţinute de ZF McDonald's din Dristor ar putea fi restaurantul cu cele mai mari vânzări din această reţea şi din Bucureşti. Veniturile acestei unităţi ar putea fi de peste 5 milioane de euro, conform unor surse din piaţă.

Foarte aproape de acesta ca încasări se găseşte şi restaurantul McDonald's de la parterul magazinului Unirea Shopping Center, primul deschis de companie în 1995, şi "stindardul" lanţului american, potrivit unor surse din piaţă. Avantajul principal al unităţii de la Dristor este faptul că este deschis non-stop, traficul din timpul nopţii contribuind masiv la încasările acestuia.

Podiumul este completat de restaurantul din Gara de Nord care se află ca vânzări în jurul nivelului de patru milioane de euro. Cel mai bun restaurant din provincie al lanţului este drive-through-ul din Constanţa, care în funcţie de numărul de turişti din fiecare vară poate ajunge la încasări de patru milioane de euro anual.

McDonald's are la nivel naţional 64 de restaurante dintre care circa jumătate sunt drive-through, restul fiind împărţite în zone stradale şi malluri.

Mai deschid un restaurant

"Până la finalul acestui an mai deschidem un restaurant. Nu am decis încă unde, ne uităm atât la Bucureşti, cât şi la provincie. Ceea ce ştim este că focusul este pe drive-through", spune Daniel Boaje. Anterior el a declarat că avantajele acestor unităţi sunt parcarea, programul de 24 de ore, comanda din maşină şi locurile de joacă.

Investiţia într-o astfel de unitate este mai mare decât într-una stradală sau în mall deoarece este necesară şi achiziţia terenului pe care acesta este amplasat. Astfel, suma investită de McDonald's poate ajunge până la 4 milioane de euro.


Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO