Companii

Tot ceea ce au învăţat producătorii şi comercianţii despre propriii clienţi poate fi şters cu buretele

no title

Autor: Ioana Mihai

23.03.2012, 18:46 1868

Tot ceea ce au învăţat producătorii şi comercianţii despre propriii clienţi poate fi şters cu buretele. Nimic nu mai este la fel, consumatorul îşi schimbă radical nu doar pretenţiile, ci şi comportamentul de consum. Ca orice schimbare, această modificare aduce nu doar pericole, ci şi veritabile oportunităţi.

"Acum cumpărătorii nu sunt dispuşi să mai rişte nimic. Ştiu exact care sunt produsele pe care vor să le cumpere şi nu sunt dispuşi să facă încercări", declară Radu Timiş, preşedinte al grupului CrisTim, una dintre cele mai mari companii procesatoare de carne de pe piaţa românească.

Este o schimbare drastică faţă de dispoziţia cumpărătorilor din urmă cu numai câţiva ani: conform studiilor, românii erau cei mai dispuşi dintre toţi europenii să încerce produse sau servicii noi, ceea ce făcea din această piaţă locul ideal pentru lansări. Schimbarea comportamentului de consum nu este însă apanajul exclusiv al românilor, fenomenul găsindu-şi corespondent în întreaga lume. "Consumatorul de azi trece printr-o metamorfoză radicală, devenind un adevărat <cameleon>", arată un studiu realizat la nivel mondial de Ernst & Young.

La nivel local, consumatorul "este adesea pus în faţa unei provocări: de a alege produsele în funcţie de un buget de cheltuieli mai redus", declară Ioan Popa, directorul general al Transavia, cel mai mare producător de carne de pui de pe piaţa românească.Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, spune că de-a lungul ultimilor trei ani comportamentul de cumpărare şi consum s-a schimbat. Citiţi mai mult despre cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor în cei trei ani de criză pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO