Companii

Transportatorul low-cost Wizz Air se detaşează de competitori după ce a transportat 4,5 milioane de pasageri şi a „muşcat“ 35% din piaţă

Transportatorul low-cost Wizz Air se detaşează de...

Autor: Mădălina Panaete

16.01.2016, 00:00 1294

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană din România luând în calcul traficul, a terminat anul trecut cu un număr de 4,5 milioane de pasageri transportaţi din şi spre aeroporturile locale, cu 16% mai mult decât în anul precedent.

Cu acest rezultat, Wizz Air se depărtează vizibil de ceilalţi doi competitori  Tarom şi Blue Air, care au fiecare între 2 şi 2,5 mi­lioa­ne de pasageri, conform ultimelor date.

Pentru compania de stat Tarom nu sunt încă date despre evoluţia traficului de pasageri anul trecut. În 2014, ope­ra­to­rul a transportat 2,3 milioane de pa­sa­geri. Pe de altă parte, Blue Air, com­pa­nie controlată de mai mulţi antreprenori români, a anunţat că în 2015 a trecut pragul de 2 milioane de pasageri. 

Wizz Air, o companie low-cost din Ungaria fondată de József Váradi în 2003, a devenit liderul pieţei aeriene lo­cale în 2011, când a depăşit compania de stat Tarom. De atunci, compania a „câş­tigat“ mai mult de jumătate de mi­lion de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35% din tota­lul pieţei de 13 milioane de pasageri care au călă­torit anul trecut de pe rutele din şi spre România, conform estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO