Circulaţia este închisă pe celelalte sectoare de Dunăre. O situaţie similară a mai fost înregistrată în 2012, când a îngheţat Dunărea. Transportatorii pierd sute de mii de euro, mărfurile întârzie să ajungă la destinaţie, ceea ce poate afecta activitatea unor fabrici sau combinate.
„Am pus navele în afara şenalului navigabil, aşteptăm să se dezgheţe Dunărea. Am avut o singură tentativă de-a circula pe Dunăre cu un convoi format din două barje goale, care a făcut cinci zile de la Cernavodă la Brăila. Am estimat că pierdem 350.000 de euro în această perioadă. A trebuit să trimitem 60 de oameni în concediu de odihnă o lună“, a spus Gheorghe Antistescu, proprietarul Romnav Brăila, unul din cei mai mari armatori, care are în flotă 80 de nave.
Transportul fluvial reprezintă un sector strategic al României, dat fiind că porturile fluviale alături de portul Constanţa joacă un rol important în activitatea de comerţ exterior şi tranzit al mărfurilor prin România.