Companii

Trei corporatişti au investit 12.000 de euro într-o cafenea pe patru roţi

YoYo Coffee dispune în prezent de o singură maşină, dar proprietarii intenţionează să mărească numărul de autoturisme

YoYo Coffee dispune în prezent de o singură maşină, dar proprietarii intenţionează să mărească numărul de autoturisme

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.03.2015, 11:09 4066

Trei antreprenori cu vârste cuprinse între 30 şi 36 de ani au observat că din rutina job-ului de zi cu zi le lipseşte o cafea pe gustul lor şi astfel au pus pe picioare afacerea Yoyo Coffee, o cafenea pe patru roţi.

Cu ajutorul unui autoturism marca Smart, unde sunt puse echipamentele pentru prepararea cafelei, afacerea celor trei tineri furnizează cafea doar la evenimente. „Proiectul este realizat de noi de la cap la coadă. La bază suntem ingineri, aşa că soluţiile tehnice şi de design sunt făcute de la zero de noi, în aproximativ şase luni. Cu ajutorul prietenilor am reuşit să alcătuim o echipă care să ne ajute în fiecare fază a implementării“, povesteşte Andrei Perju, care alături de cei doi parteneri a demarat businessul Yoyo Coffee la începutul anului trecut. El spune că în călătoriile pe care le-au făcut au observat idei asemănătoare în Londra şi Roma.

Cei trei antreprenori sunt ingineri în telecomunicaţii, dar pentru a învăţa mult mai multe despre cafea, au urmat cursuri de barista. „Prin participarea la curs am vrut, în primul rând, să descoperim care sunt calităţile pe care noi le apreciem la cafea. Numai aşa puteam alege singuri sortimentul de cafea pe care urma să îl utilizăm. Am devenit profesionişti în realizarea băuturilor primare: espresso, cappuccino şi în mentenanţa echipa­men­telor, un aspect foarte important pen­tru noi.“

După primele eve­ni­mente şi-au dat sea­ma că jobul din cor­poraţie nu le permite să se implice în afacere fizic 100%, aşa că au început să colaboreze cu un barista şi cu o persoană care îi ajută în marketing şi vânzări.

În prezent, activi­tatea Yoyo Coffee se axează strict pe eve­nimente. La finalul anului trecut, firma Luppertom - cea care deţine marca Yoyo Coffee - a încheiat un parteneriat cu Romexpo pentru a fi prezentă la evenimentele organizate de companie şi implicit pentru a furniza cafeaua. De asemenea, Yoyo Coffee a participat şi la lansarea noilor modele de Smart ale constructorului auto german Daimler.

„În funcţie de numărul de vizitatori şi de tipul evenimentului, livrăm în medie 200 cafele/zi de eveniment“, a precizat Andrei Perju.

Investiţia în acest business s-a ridicat la circa 12.000 euro, bani proveniţi din fondurile personale ale antreprenorilor.  Pentru anul acesta, cei trei şi-au propus amortizarea unei treimi din investiţie şi vânzări de până la 1.200-1.500 de cafele pe eveniment.

YoYo Coffee dispune în prezent de o singură maşină, dar proprietarii intenţionează să mărească numărul de autoturisme.

„Pe viitor, ne propunem să deservim o mare parte din zonele de business din Bucureşti şi ne dorim să fim pe stradă, acolo unde maşina se simte cel mai bine. Ne dezvoltăm într-un mediu dinamic, deja întâmpinăm cereri suprapuse pentru diverse evenimente, aşadar următorul pas în creşterea acestui business îl reprezintă achiziţionarea a încă două maşini“, a conchis Andrei Perju.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO