Companii

Trenuri care circulă cu 21 km/oră vs. tranzacţii de sute de milioane de euro în sectorul logistic

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2016, 00:06 821

Sectorul logistic a ajuns la afaceri de 3,5 mld. euro şi continuă să crească, în condiţiile în care în ultimii ani a fost scena unor tranzacţii de zeci sau sute de milioane de euro, dar şi a unor investiţii de la zero. Pe măsură ce producţia şi exporturile cresc, alături de reţelele de retail de pe piaţa locală, şi serviciile logistice se dezvoltă, acestea susţinând atât producţia, cât şi expor­turile. În ceea ce priveşte parcurile logistice, acestea sunt un mix şi între ele sunt atât operatori logistici, cât şi distribuitori şi producători.

 Logistica devine unul dintre cele mai importante elemente din lanţul de vânzare, de la producător la client, iar ineficienţa acestui lanţ determină o majorare de minimum 15% a preţurilor de la raft, în condiţiile în care produse din China, de exemplu, trec doar în proporţie de 1% prin Portul Constanţa, preferând porturi vestice ca punct de intrare în Europa. În plus, multă marfă ocoleşte România din cauza infrastructurii precare, potrivit jucătorilor din piaţă, însă nevoia de eficientizare va determina jucătorii din logistică şi autorităţile să se bazeze pe alte aspecte, dincolo de forţa de muncă ieftină. Dezvoltarea comerţului şi creşterea consumului au determinat grupul P3 să fie unul dintre cei mai activi investitori de pe piaţa locală în ultimul an şi au ajuns prin achiziţii la 215.000 de metri pătraţi de depozite cu clienţi precum Carrefour, eMag sau Altex. P3 Logistic Parks se uită în continuare după achiziţii în România, ţintele fiind regiunile şi oraşele în care retailerii şi producătorii au cele mai multe activităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO