Companii

Tuborg isi majoreaza in lei bugetul de promovare ca sa castige teren

05.02.2009, 17:01 43

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg si unul dintre primii cinci producatori de bere, isi va majora in acest an bugetul de promovare cu 15% in lei, valoarea in euro urmand sa ramana la nivelul din 2008, adica in jur de 10 mil. euro net.

"Anul acesta nu am taiat bugetul de promovare, deoarece in aceasta perioada este foarte important sa continuam promovarea brandurilor in special pe TV si internet. De aceea, am decis sa crestem acest buget cu 15% in lei fata de anul precedent, in euro valoarea acestuia fiind la acelasi nivel din anul 2008", a declarat Shaine Shachar, presedintele URBB.
Bugetul anual de promovare al URBB acopera atat promovarea realizata pe TV, radio, internet, presa si outdoor, cat si evenimentele si sponsorizarile pe care compania le realizeaza. Anul acesta, aproximativ 20% din buget va fi folosit pentru promovarea brandurilor de bauturi racoritoare si 80% pentru cele de bere, potrivit reprezentantilor URBB. In conditii de criza, primul buget la care managerii renunta in majoritatea cazurilor este cel de promovare, tendinta care pe plan local s-a resimtit inca din luna septembrie a anului trecut.
Reprezentantii URBB au in plan insa intarirea pozitiei pe piata prin lansarea unei noi marci in cursul acestui an, dar si cresterea ponderii pe care bauturile racoritoare o detin din cifra de afaceri a companiei si implicit majorarea cotei de piata.
Explicatia consta in faptul ca piata berii a ajuns la maturitate, consumul local per capita fiind de peste 90 de litri pe cap de locuitor. In acelasi timp, piata bauturilor racoritoare si cea a apelor minerale inca au un potential mare de crestere.
Aceasta ar putea fi motivul pentru care Heineken Romania nu a renuntat la divizia de ape minerale achizitionata impreuna cu Bere Mures, iar Ursus Breweries a achizitionat recent producatorul Bere Azuga, care detine in portofoliu atat bere, cat si ape minerale.
Producatorul Tuborg, care de asemenea detine in portofoliu brandurile Granini si Orangina, a anuntat ca intentioneaza sa creasca anul acesta ponderea detinuta de bauturile racoritoate in cifra de afaceri la 20%, fata de 15% in 2008, urmand ca pana in 2012 acest segment sa realizeze 30% din cifra de afaceri a companiei.
"Intentionam sa intram de asemenea pe segmentul de ape minerale, dar nu stiu sigur daca anul acesta. Luam in calcul atat intrarea printr-o achizitie, cat si prin investitie proprie. Inca nu a fost luata o decizie", estimeaza presedintele URBB, companie care are in prezent o cota de piata de aproximativ 5% pe segmentul de bauturi racoritoare si de 9% pe bere.
Pentru a reduce insa consturile in cursul acestui an, producatorul brandului Tuborg a redus bugetul de investitii la 7 mil. euro, mai putin de jumatate decat a alocat in 2008 si a decis sa nu mai faca angajari.
"Sa dam angajati afara este ultimul lucru pe care il vom face. Inainte era foarte greu sa pastram oamenii deoarece somajul era scazut. Acum nu vrem sa ii dam afara pentru ca ne-am chinuit sa ajungem aici. In plus, majoritatea angajatilor lucreaza pe partea de vanzari si distributie si nu poti supravietui fara oameni de vanzari", afirma Shaine.
URBB a finalizat anul trecut cu afaceri de peste 96 de milioane de euro, in crestere cu 18% fata de 2008.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru 2009 un avans de 20% al cifrei de afaceri, la peste 100 de milioane de euro, in timp ce in volum previzioneaza o crestere de 9% pe segmentul de bere si de 37% pe segmentul de bauturi racoritoare.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO