Companii

Un antreprenor din Braila intra cu Lactaprod intre cei mai mari zece producatori de lactate proaspete

Un antreprenor din Braila intra cu Lactaprod intre cei mai mari zece producatori de lactate proaspete

Mihai Petrea, directorul general si actionarul majoritar al Lactaprod, din judetul Braila

22.04.2009, 00:00 2886

Pe rafturile hipermarketurilor, alaturi de branduri ale multinationalelor din industria lactatelor, cu bugete de promovare de milioane de euro, sta de cateva luni un nou brand, Margareto, detinut de producatorul roman Lactaprod din Braila.
Cine este Lactaprod si cum a fost creat Margareto? "Totul a pornit de la o discutie despre lactate si despre faptul ca este o industrie care inca are posibilitati de dezvoltare pe plan local", isi incepe povestea Mihai Petrea, directorul general si actionarul majoritar al Lactaprod, din judetul Braila.
Aceasta discutie l-a ambitionat pe Mihai Petrea, 40 de ani, sa infiinteze in urma cu cinci ani o noua companie in industria lactatelor, Lactaprod. In 2004, Petrea era deja actionar in cadrul unui fost distribuitor de tigarete, care are in continuare activitati in cadrul segmentului hotelier si al productiei de panificatie, patiserie si biscuiti in judetul Braila.
 

Business inceput de la o fosta fabrica a Brailact
In scurt timp, din fonduri proprii si cu ajutorul unui credit bancar, Lactaprod a cumparat una dintre cele doua unitati de productie ale producatorului de lactate Brailact, respectiv fabrica de branzeturi si terenurile din imprejurimi. "Am platit in acel moment opt miliarde de lei pentru activele achizitionate de la Brailact. De la momentul achizitiei si pana in prezent am mai investit in Lactaprod aproximativ sapte milioane de euro", spune Petrea.
Prin intermediul acestor investitii, fabrica de branzeturi a fost transformata intr-o unitate de productie de lactate proaspete (lapte, lapte batut, iaurt, smantana, sana, unt) cu o capacitate actuala de productie de 80-100 tone pe zi. "Printr-un program de fonduri europene de trei milioane de euro am achizitionat o noua linie de productie, pe care este realizata in prezent gama Margareto, si noi linii de ambalare, am modernizat fabrica, am marit capacitatea de productie si am diversificat gamele de produse", afirma Petrea.
Pana la jumatatea anului trecut Lactaprod avea in portofoliu doar brandul Paco Lactate, o marca situata pe segmentul economic. De aceea, atunci cand actionarul Lactaprod s-a gandit sa realizeze o schimbare in portofoliu, aceasta viza initial un rebranding al acesteia. "Am ajuns insa la concluzia ca este mai bine sa pastram brandul Paco Lactate asa cum era, pe segmentul economic, si sa facem un brand separat pentru segmentul premium, si asa a fost creat Margareto", afirma Petrea. Din cauza primelor semne ale crizei financiare, brandul a fost pozitionat insa pe segmentul mainstream, din punctul de vedere al pretului.

Afaceri de 8,6 mil. euro
"In Margareto am investit pana intr-un milion de euro in crearea brandului, ambalaj si listarea gamei in lanturile de magazine din retailul modern. Urmeaza ca in cea de-a doua jumatate a acestui an sa demaram o campanie de promovare media in valoare de aproximativ 500.000 de euro (suma neta)".
Lactaprod produce si comercializeaza 40 de sortimente de lactate proaspete (lapte, iaurt, smantana, lapte batut, sana, unt), prezente pe rafturile tuturor lanturilor de magazine din retailul modern in afara de reteaua Penny Market. "In 2008 cifra de afaceri a companiei a fost de 32 de milioane de lei (n.red. - circa 8,6 mil. euro), iar profitul operational a depasit 10%. In primul trimestru al acestui an am inregistrat o crestere usoara a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2008 si cred ca in urma campaniei de promovare a brandului Margareto Lactaprod va finaliza anul acesta cu o crestere de 10% a cifrei de afaceri".
Potrivit informatiilor Ministerului Finantelor, Lactaprod a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 20,9 mil. lei (6,2 mil. euro).
Potrivit lui Petrea, Lactaprod se numara deja printre primii zece producatori de lactate proaspete de pe plan local, o piata estimata de el la 300 de milioane de euro. Spre comparatie, grupul israelian Tnuva, cu afaceri estimate la 20 mil. euro, se afla intre primii trei producatori de lactate proaspete, potrivit propriilor informatii. Competitorii producatorului din Braila sunt Danone, Friesland, LaDorna, Prodlacta, Sanlacta si Tnuva.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO