Companii

Un indicator al creşterii economice: vânzările de motorină. „Intensificarea activităţii economice are o influenţă accentuată asupra transporturilor.“

Un indicator al creşterii economice: vânzările de...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.09.2017, 00:07 1173

Taxele mai mici pentru motorină şi creşterea activităţilor de transport cu maşini de mare tonaj au dus consumul de motorină anul trecut la 74% din totalul carburanţilor comercializaţi în România, potrivit unui raport realizat de Fuels Europe, organizaţie din care fac parte 43 de companii petroliere europene.

Şi vânzările retailerilor mari de pe piaţa locală, precum MOL România sau Petrom, reflectă tendinţa europeană a consumului mai mare de motorină. Spre exemplu, vânzările de motorină ale MOL România au crescut cu 12% în prima jumătate a anului, în timp ce vânzările de benzină au stagnat, având o majorare de doar un procent comparativ cu primul semestru al anului trecut. Ca volume, în primele şase luni, vânzările retail pe partea de benzină au fost de 79.000 de tone, iar cele de motorină retail au fost de 250.000 de tone.

„Vânzările în volume ale MOL România reflectă structura cererii şi dinamica parcului auto din România. Intensificarea activităţii economice are o influenţă accentuată asupra transporturilor, implicit a celor realizate prin intermediul vehiculelor de mare capacitate, lucru care se vede în evoluţia cererii de motorină la nivelul Europei Centrale şi de Est“, spun reprezentanţii MOL România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO