Peste 1.500 de muncitori şi 15 macarale „zumzăie“ într-o dezordine calculată printre betoanele viitorului centru comercial Mega Mall din cartierul bucureştean Pantelimon, cel mai mare şantier din Capitală, cu o suprafaţă construită de 210.000 mp, de două ori mai mare decât Arena Naţională aflată la doi paşi.
Sud-africanii de la NEPI au desemnat firma de construcţii Bog’Art la începutul anului să ridice structura acestui mall, o investiţie de 165 mil. euro care a căpătat rapid contur deoarece pe şantier se lucrează 24 din 24, şapte zile din şapte, iar obiectivul este ca în aprilie proiectul să îşi deschidă uşile către public.
La suprafaţă se vede forfota muncitorilor care ridică un nou punct de reper pentru comerţul din Capitală. În barăcile de lângă mall se stabilesc însă detaliile, contractele cu furnizorii şi vizitiele pe şantier cu chiriaşii care au ocupat deja 90% din suprafaţa viitorului mall, deşi aleile nu arată deocamdată a destinaţie de shopping.
„Mallul este în prezent finalizat 60%. În curând vor veni pe şantier încă 300 de muncitori pentru montarea faţadei, de luna viitoare începem puternic lucrările de finisare, iar structura va fi închisă până la finalul anului“, spune Simina Stoicea, manager de proiect din partea firmei Epstein.
Ritmul alert de construire este justificat financiar: cei 50.000 - 60.000 de bucureşteni care sunt aşteptaţi să intre zilnic în viitorul mall ar putea cheltui în jur de jumătate de milion de euro pe zi în magazine, în timp ce proprietarii mallului vor încasa chirii de circa 45.000 de euro de la reţele ca Zara, Carrefour, Peek & Cloppenburg, H&M, World Class sau Cinema City.
Spre comparaţie, lucrările la Arena Naţională au durat patru ani deoarece nimeni nu a văzut proiectul ca o investiţie cu obiective financiare de îndeplinit, motiv pentru care nici astăzi nu sunt prezentate informaţii despre cât produce şi cât cheltuie cel mai mare stadion al ţării.