Eurotex Company a terminat anul trecut cu afaceri de 125 mil. lei, în creştere cu 50% faţă de 2013, cu un efectiv constant de 300 de salariaţi. Datele INS nu oferă valoarea exportului fiecărei companii, însă, în industria textilelor cea mai mare parte a producţiei ia drumul exportului. De multe ori se întâmplă ca întreaga producţie să plece pe alte pieţe.
Pe site-ul Eurotex nu apar informaţii privind clienţii companiei, însă apare că producţia lunară a companiei este de 400.000 de articole - rochii, bluze, fuste, pantaloni sau jachete. Apare pe site şi informaţia potrivit căreia Eurotex are o echipă proprie de designeri care realizează colecţii pentru clienţii producătorului. Astfel firma ieşeană realizează producţie integrată, nu lohn. În cazul produselor integrate producătorul român primeşte maxim o schiţă de la client şi realizează proiectarea şi dezvoltarea produsului. Tot producătorul român alege ţesătura şi accesoriile. Mai mult, se ocupă uneori şi de transportul la client, având un parteneriat cu firme specializate. În lohn, clientul trimite şi materialele şi toate detaliile, fabricile doar execută produsul. România a fost şi continuă să fie unul dintre cei mai importanţi jucători din producţia mondială de textile, avantajată de forţa de muncă ieftină (salariul mediu este de 250 de euro, cu o treime sub media naţională), de poziţia geografică şi de forţa de muncă bine pregătită. Textilele, îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt a doua industrie din România după auto ca aport la exporturile totale ale României, de 52 mld. euro anul trecut.