Companii

Un sfert din banii cheltuiti de romani in farmacii se duc pe creme si rujuri

Un sfert din banii cheltuiti de romani in farmacii se duc pe creme si rujuri
14.12.2009, 23:11 51

Sensiblu, Catena, Dona, Help Net, Remedio si Centrofarm,principalele retele de farmacii de pe piata locala, au inregistratvanzari cumulate de peste 80 mil. euro pe segmentul nonfarma inprimele noua luni ale acestui an, adica aproape un sfert dinvanzarile lor totale de peste 360 mil. euro, potrivit unei analizeZF.

Cele sase retele opereaza aproape 800 de farmacii, adica 12% dinnumarul total din Romania. Acesta este primul calcul cu privire lavanzarile nonfarma ale farmaciilor.

Lanturile de retail farmaceutic mizeaza puternic pe produselenonfarma pentru ca genereaza cash-ul de care au nevoie, inconditiile in care pentru produsele cu prescriptie termenele derecuperare a banilor sunt de ordinul sutelor de zile. De asemenea,farmaciile isi pot stabili propriile adaosuri comerciale pe acesteproduse.

Aceasta este si principala diferenta intre retele si farmaciileindependente, pentru care procentul este mult mai mic. "Nu cred cain 2010 acest procent va creste", a spus Dorin Catana, directorulgeneral al Centrofarm. In general in categoria nonfarma suntincluse cosmeticele, produsele de ingrijire, hrana pentru copii sidiferite dispozitive comercializate de farmacii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO