Companii

Un start-up pe zi: A investit 50.000 de euro într-o afacere cu produse apicole şi aşteaptă vânzări de 2 milioane de euro

Capacitatea de producţie limitată este principala piedică în dezvoltarea companiei

Capacitatea de producţie limitată este principala piedică în dezvoltarea companiei

Autor: Laurentiu Cotu

14.12.2013, 10:19 1715
Ciprian Beu, 37 de ani, absolvent al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, a înfiinţat anul trecut com­pa­nia Prisaca Transilvania, specializată în producţia şi co­mer­cializarea pro­duselor api­cole şi aşteaptă anul viitor afa­ceri de 1,5 mil. euro – 2 mil. euro, în creştere de până la patru ori faţă de acest an.
 
În prezent antreprenorul a hotărât să-şi dezvolte businessul prin investiţii de 450.000 de euro într-un spaţiu mai mare de producţie şi în tehnologizare, dar plănuieşte şi deschiderea unui laborator de cercetare în Bucureşti. 
 
„Dorinţa de a găsi tot mai multe utilizări mierii şi plantelor, dar şi oportunitatea financiară a unei astfel de nişe a pieţei au fost printre elementele determinante pentru a investi în acest business. Am luat decizia de a nu apela la credite bancare, ci de a utiliza doar fondurile proprii, astfel că investiţia iniţială de 50.000 de euro a fost suplimentată, pe parcurs, cu încă 120.000 de euro“, spune Ciprian Beu,  manager general şi acţionar în cadrul companiei Prisaca Transilvania.
 
Primele produse au fost co­mercializate prin reţeaua proprie de magazine „Piaţa de miere“, situate în centrele comerciale Polus Center şi Cora din Cluj-Napoca, dar şi prin magazinul online al companiei.   Treptat, compania a pus pe roate şi un sistem de distribuţie. Astfel, chiar dacă activitatea principală se desfăşoară în Cluj-Napoca, o parte dintre produsele Prisaca Transilvania sunt comer­cializate în momentul de faţă şi în restul ţării.
 
„Am încheiat parteneriate cu diverse lanţuri de farmacii, dis­tribuitori farmaceutici, hiper­marketuri şi reţele de retail. Pe de altă parte, avem multe cereri externe, iar până în prezent am ajuns cu produsele noastre pe pieţele din Germania, Franţa şi Israel“, a afirmat Ciprian Beu. 
 
Compania produce şi co­mer­cializează diverse produse terapeutice (spray de gât pe bază de propolis şi miere pentru copii), produse de îngrijire personală, siropuri, supli­mente nutritive, dar şi produse apicole. Printre mărcile lansate deja pe piaţă se află „Gâtuleţ Fericit“, „Bor­canul copiilor veseli“ sau „Miere cu bunătăţi“.
 

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.12.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO