Companii

Un trader din Singapore cu afaceri de 6 miliarde de dolari: Portul Constanţa trebuie promovat ca poartă de intrare în toată regiune

Lim Chee Sheong, reprezentantul în România al gigantului CWT Globelink: Avem nevoie de mai mulţi competitori ca să creştem comerţul în portul Constanţa. Fără mai mulţi competitori noi nu putem să avansăm.

Lim Chee Sheong, reprezentantul în România al gigantului CWT Globelink: Avem nevoie de mai mulţi competitori ca să creştem comerţul în portul Constanţa. Fără mai mulţi competitori noi nu putem să avansăm.

Autor: Adrian Cojocar

31.10.2013, 00:06 1216
Lim Chee Sheong, reprezentantul în România al gigantului CWT Globelink, cel mai mare trader de containere din Asia pe seg­mentul mărfurilor de grupaj, spune că por­tul Constanţa beneficiază de avantaje pe care alte porturi din Europa nu le au şi de o po­ziţionare geografică bună care l-ar putea tran­sfor­ma rapid într-o poartă de export către în­treaga regiune, însă autorităţile locale nu au luat încă măsurile necesare ca să încu­ra­jeze dezvoltarea acestuia.
 
Sheong coordonează din România di­vi­zia central şi est-europeană a companiei sin­ga­poreze CWT Globelink şi consideră că por­tul Constanţa are cel mai mare potenţial de creştere dintre toate porturile din re­giune. CWT Globelink, cu circa 5.000 de an­ga­jaţi, este o divizie a holdingului CWT Li­mi­ted listat pe bursa din Singapore, cu afa­ceri de 6 mld. dolari anual.
 
Lim Chee Sheong propune guvernului şi autorităţilor din Constanţa o listă de măsuri care să conducă la înflorirea comerţului în por­tul Constanţa precum renunţarea la plata în avans a TVA, acceptarea docu­mentelor de transport ale mărfii şi în limba engleză, utilizarea limbii engleze de către toţi funcţionarii publici care vin în contact cu traderii din portul Constanţa sau dezvol­ta­rea aeroportului Otopeni.
 
„Deşi în ultimii ani s-au făcut progrese destul de importante, autorităţile portuare şi guvernul nu utilizează la maxim capacităţile portului Constanţa şi nu îl promovează ca poartă de intrare spre alte ţări din regiune, precum Moldova, Ungaria sau Bulgaria. Portul Constanţa este unul eficient pentru că în orice colţ al portului adâncimea apei la acostare este foarte mare, de 14 – 15 metri. De aceea nave cu o încărcătură mare de 5.000 până la 10.000 de containere pot să descarce în portul Constanţa fără probleme pentru că adâncimea apei în port permite acest lucru“, spune Lim Chee Sheong.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO