Un trend care nu poate fi oprit: Supermarketurile şi proximitatea modernă câştigă teren peste tot în Europa, în detrimentul magazinelor tradiţionale

5 iun 2017 Autor: Cristina Rosca

Comerţul modern a ajuns la finalul anului trecut la o cotă de piaţă de circa 57%, însă în primele luni din acest an a trecut de pragul de 60%.

Pe piaţa locală comerţul tradiţional mai are o cotă de piaţă de doar 40% după ce în ultimele două decenii jucătorii străini au mâncat constant din business datorită expansiunii, ofertei mai variate şi politicii de preţ agresive. Totuşi, în continuare, România este ală­turi de Croaţia şi Serbia una dintre ţările cu cea mai mare pondere a jucătorilor tra­di­ţio­nali în totalul comerţului cu do­m­inantă ali­men­tară. Situaţia poate fi explicată local prin faptul că circa jumătate din populaţia ţării locuieşte în rural, cea mai mare pondere din Europa, peste cea din Bulgaria. Croaţia este o ţară unde jucătorul local Agrokor a deţinut o poziţie dominantă până acum, când a fost „răpus“, astfel că aici pon­derea jucătorilor tradiţionali este încă de 44%. În ceea ce priveşte Serbia, singura piaţă unde tradiţionalul are încă peste jumătate din piaţă, explicaţia poate fi faptul că aceasta este o ţară care încă nu este membră a UE şi nu a atras la fel de mulţi jucători inter­na­ţio­nali ca alte pieţei. La polul opus, în Austria, una dintre cele mai dezvoltate economii europene, comerţul mo­dern are o cotă de 87%, iar cel tradiţional doar 13%.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 05.06.2017

 
Cuvinte cheie:
magazine
, castigare
, europa
, oprire
, supermarketuri
, teren
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide