Vânzările de bere, îngheţată şi băuturi răcoritoare, evaluate la 3 miliarde de euro anual, au fost pe creştere în primele nouă luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2014, fiind ajutate de vremea bună, dar şi de reducerea TVA la alimente şi băuturi nonalcoolice.
„Piaţa de băuturi răcoritoare a avut o creştere de 9% în iunie-iulie faţă de perioada similară a anului precedent. Vremea bună a ajutat la creşterea consumului, dar şi reducerea TVA ne-a ajutat. Peste tot s-a văzut impactul acestei măsuri”, a declarat Krzysztof Grabowski, preşedintele consiliului de administraţie al producătorului de băuturi răcoritoare Tymbark Maspex România.
Şi piaţa de bere a fost pe creştere uşoară în primele nouă luni, conform reprezentanţilor Bergenbier, al treilea cel mai mare berar. În plus, vremea bună, dar şi scăderea TVA, au săltat consumul de îngheţată, estimările pentru anul acesta arătând un plus de peste 10%.
Evoluţia celor trei categorii de produse este strâns legată de evoluţia vremii. De exemplu, 80-90% din vânzările producătorilor de îngheţată se realizează în lunile mai-august, în timp ce în această perioadă fabricile de bere lucrează la capacitate maximă.