Napolact, principalul „motor“ pentru businessul de pe plan local al grupului olandez FrieslandCampina, a avut vânzări mai mari cu 13% în primele şapte luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut, evoluţia fiind influenţată şi de reducerea TVA la alimente.
„Piaţa lactatelor va încheia pe creştere acest an, graţie, în principal, reducerii TVA la alimente, începând cu 1 iunie. Un semn stă şi în evoluţia produselor noastre: vânzările Napolact, principalul brand al FrieslandCampina România, care are o pondere de 60% din totalul vânzărilor noastre, au crescut cu 13% în primele şapte luni faţă de aceeaşi perioadă din 2014 şi estimăm că va continua trendul ascendent“, a declarat pentru ZF Cornel Cărămizaru, director de vânzări FrieslandCampina România, al treilea cel mai mare producător local de lactate.
Piaţa lactatelor, estimată la 900 mil. euro anual, a avut în prima parte a anului un avans de 1,2% în volum, dar o contracţie de 0,2% în valoare, creşterea în volum venind în principal datorită reducerii TVA la alimente, măsură adoptată la 1 iunie.
Consumul de lactate a fost printre cele mai afectate de criza economică, impactul fiind vizibil în reducerea numărului de fabrici, dar şi în profitabilitatea marilor jucători.