Companii

Vanzarile Santal au scazut cu 23% in primele noua luni

Vanzarile Santal au scazut cu 23% in primele noua luni
18.11.2009, 23:13 111

Santal si-a diminuat vanzarile pe piata romaneasca cu 23,7% inprimele noua luni din an fata de aceeasi perioada din 2008,potrivit datelor comunicate de grupul italian Parmalat.

"Deprecierea leului fata de euro cu 16% in acest interval a avutun impact negativ de 1,3 mil. euro la nivelul vanzarilor", sementioneaza in raportul financiar al producatorului. Subsidiaralocala a Parmalat a avut afaceri de 5 mil. euro in semestrul intai,in scadere cu 26% fata de primele sase luni din 2008, peste 90% dinaceasta valoare fiind reprezentata de vanzarile de sucuri de fructeSantal. In portofoliul local al companiei este inclus si lapteleUHT Parmalat.

Pe piata din Romania, Santal este liderul segmentului juice 100%(sucuri cu continut de fruct de 100%), cu o cota de circa 20%, siconcureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (PepsiAmericas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (CarlsromBeverages). Parmalat activeaza si pe segmentele nectaruri, stilldrinks (sucuri cu continut redus de fructe, sub 25%) si ice tea(ceai gata preparat).

In raport se mai precizeaza ca deprecierea monedei locale s-aresimtit si la nivelul profitabilitatii companiei, costurile cumateriile prime si cu ambalajele sucurilor inregistrand cresteri inprimele noua luni din an. Si agresivitatea competitorilor ainfluentat negativ marjele de profit ale Parmalat in acest an,potrivit aceleiasi surse.

Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal incomuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezentpeste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cusucurile Santal.

Anul trecut, Parmalat Romania a inregistrat o cifra de afaceride 49,4 mil. lei (13,4 mil. euro) si un profit brut de 4,9 mil.lei, cu 137 de angajati, potrivit datelor de la RegistrulComertului.

Piata bauturilor racoritoare necarbonatate este estimata inprezent la 200-300 mil. euro, cel mai mare segment al sau fiind celde still drinks.

Producatorii de profil vad scaderi de consum pe piata bauturilorracoritoare in 2009, dupa ce in ultimii ani au fost inregistrateritmuri de crestere de peste 10-15%.

In ciuda inrautatirii conditiilor din piata, in acest an maimulte companii au avut lansari de produse. Printre miscarileimportante realizate pe piata sucurilor plate de fructe s-a numaratintrarea Pepsi Americas pe segmentul de nisa al sucurilor pentrucopii, cu brandul Prigat. La randul sau, producatorul Coca-Cola ainvestit in acest an in lansarea unor produse noi sub brandulCappy, principalul competitor al Prigat.

Si polonezii de la Tymbark Maspex au investit in produse noi,printre lansarile din acest an ale companiei fiind apa cu arome defructe Tedi Waterr si limonada Tymbark.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO