Companii

Vicepresedintele agentiei de turism Happy Tour: Strategia noastra este sa castigam si cota de piata, dar si profit

Vicepresedintele agentiei de turism Happy Tour: Strategia noastra este sa castigam si cota de piata, dar si profit

Javier Garcia del Valle, executive vicepresident al Happy Tour: In perioada de dupa preluare ne-am concentrat in special pe formarea unei echipe puternice de management si pe organizarea interna si rebrandingul agentiei

03.12.2009, 23:29 410

"Desi incasarile agentiei de turism au fost in scadere in trendcu piata, anul acesta a reprezentat o perioada buna pentrurestructurarea companiei. Daca am fi avut un an de crestere,probabil ca nu mai aveam timp sa facem aceste schimbari la nivelintern", a declarat spaniolul Javier Garcia del Valle, executivevicepresident si membru al consiliului de administratie al agentieide turism Happy Tour.

Javier Garcia del Valle a fost adus in Romania de fondul deinvestitii GED la inceputul lunii martie si care are o experientade 25 de ani pe piata agentiilor de turism.

Happy Tour, care a rulat anul trecut afaceri de 50 de milioanede euro si un profit net de 2 milioane de euro, si-a organizatactivitatea in trei departamente, respectiv cel de corporatetravel, care aduce 70% din incasari, cel de leisure si de MICE(meetings, inncentives, conferences, events).

"In perioada de dupa preluare ne-am concentrat in special peformarea unei echipe puternice de management si pe organizareainterna si rebrandingul agentiei", a declarat Javier Garcia delValle.

Fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companieispaniole GED Capital Management, care a preluat la sfarsitul anului2007 compania Happy Tour, a intarit echipa agentiei prin numirea pepostul de director general a lui Gabriel Ionescu.

El a lucrat anterior in cadrul operatorului de servicii medicaleprivate Medicover si l-a inlocuit la conducerea operatiuniloragentiei pe Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour.

Mai mult, pe pozitia de director operational a fost numitaMioara Gheorghe, fostul director de marketing si vanzari alhotelului de cinci stele Crowne Plaza din Capitala. In prezent inagentia de turism lucreaza 94 de angajati.

"Nu am realizat disponibilizari de la preluarea agentiei deturism insa au fost cativa oameni care au vrut sa plece dincompanie. Nu am taiat salariile angajatilor si nici nu am inghetatprocesul de recrutare. Saptamana aceasta am avut interviuri cucinci persoane. Vom mai face angajari, insa nu as putea aprecia decati oameni avem nevoie."

Ged a investit anul acesta 400.000 de euro in rebrandingulagentiei de turism, care opereaza cu patru puncte de lucru inBucuresti, Constanta si Ploiesti si inca doua recent deschise inCluj si Timisoara.

Desi volumul afacerilor agentiei de turism se va comprima anulacesta dupa multi ani de crestere, din cauza reducerii tarifelor,numarul clientilor companii cu care lucreaza Happy Tour a crescutcu 4-5%.

"Avem peste 1.400 de clienti corporate din toate domeniile, maimult fata de anul trecut. Exista insa industrii foarte afectate,precum cea a constructiilor, in care ne-am pierdut clientii dincauza faptului ca acestia au disparut de pe piata."

Bugetele clientilor companii sunt mult mai mici comparativ cuanii anteriori, astfel ca acestia se uita de doua ori la pret si inloc sa rezerve cazare de luni pana miercuri, aleg sa rezeve doar deluni pana marti, apreciaza Garcia Del Valle.

"Vizam atat obtinerea de cota de piata cat si de profit. Instrategia noastra, nu ne uitam doar la una dintre acesta, ci vremtotul. Incercam sa atragem cat mai multi clienti si sa avem si unprofit cat mai mare", a spus el, adaugand ca anul acesta profitulva inregistra o scadere foarte mica comparativ cu scaderea cifreide afaceri. Garcia del Valle nu a precizat ce cota de piata detineHappy Tour pe piata agentiilor de turism.

Alaturi de Happy Tour, ceilalti jucatori importanti pe piata deprofil sunt companiile Eximtur, Aerotravel si Marshal Turism.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO