Companii

Vin bani pentru fabrica din Urlati: P&G aduce 32 de milioane de euro

26.08.2009, 17:53 137

Compania americana Procter & Gamble, care construieste in acest moment o fabrica de sampoane la Urlati (judetul Prahova), va majora cu 135,6 milioane de lei (circa 32 de milioane de euro) capitalul social al fabricii Detergenti din Timisoara.

"Aceasta majorare de capital face parte din etapa de implementare a investitiei de 100 de milioane de dolari pentru noua fabrica de la Urlati, care este un punct de lucru al Detergenti SA", a precizat Maria Sur, external relations manager al Procter & Gamble Romania.

Majorarea capitalului social va avea loc prin contributie in numerar subscrisa integral de catre actionarul majoritar al firmei, Procter & Gamble Marketing Romania, detinuta integral de Procter & Gamble Eastern Europe. Dupa aceasta operatiune, capitalul firmei inregistrate la Timisoara va ajunge la 280,9 milioane de lei (66 mil. euro).

Actionarii companiei au decis in luna iulie majorarea capitalului, prin emisiunea a 54,2 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 2,5 lei.

Detergenti este prima unitate de productie a P&G de pe piata locala, fabrica fiind preluata de la stat in anul 1995. P&G a demarat in februarie, la Urlati, primul sau proiect greenfield din Romania, care va fi cea mai mare fabrica de sampoane a companiei. Pana in primavara anului viitor, cand va incepe productia la Urlati, fabrica va avea aproximativ 150 de angajati. Prima etapa de dezvoltare a noii unitati va implica investitii de 50 mil. dolari. Anul viitor, compania intentioneaza sa demareze a doua faza, care va aduce alte 50 mil. euro in parcul industrial de la Urlati.

La jumatatea anului trecut, Ministerul Economiei si Finantelor a dat un raspuns negativ solicitarii P&G de acordare a unui ajutor de stat pentru greenfield-ul din Urlati, astfel incat compania s-a orientat apoi catre optiunea accesarii unor fonduri structurale. Pana in acest moment nu au fost demarate astfel de proiecte la P&G.

La nivel local, P&G este cel mai mare jucator din industria bunurilor de larg consum nealimentare, cu vanzari anuale de 315 mil. euro, si cel mai mare competitor al Unilever.

La Timisoara sunt produsi detergentii Ariel, Tide, Bonux si inalbitorul Ace.

Portofoliul local de produse de ingrijire a parului P&G cuprinde brandurile Pantene, Head & Shoulders si Wash & Go, iar cei mai mari competitori ai sai pe acest segment de piata sunt Unilever (Dove, Sunsilk, Clear), L’Oreal Romania (L’Oreal Paris, Garnier), Beiersdorf (Nivea).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO