Companii

Vinarte dezvolta o retea de magazine de delicatese Duon Giustasio

14.01.2005, 00:00 112

Producatorul de vinuri Vinarte Bucuresti intentioneaza sa dezvolte in urmatorii cinci ani o retea de peste 40 de magazine specializate in delicatese culinare sub brandul Duon Giustasio.
Compania a deschis primul magazin de acest tip odata cu inaugurarea Plaza Romania. "Aducem pentru prima data in Romania acest concept de magazin sI ideea de lant de magazine pentru delicatesele culinare. In acest an vrem sa mai deshidem alte cinci magazine - trei in Bucuresti si doua in Timisoara", spune Fabio Albisetti, presedintele si actionarul majoritar al Vinarte.
Valoarea totala a investitiei in cele cinci magazine a fost anuntata pentru 1 milion de euro. "Tinta noastra este sa importam produse culinare de o calitate foarte buna si in plus sa recuperam produsele traditionale romanesti, cum ar fi o branza de burduf facuta de un mic producator. Acesti mici producatori nu au loc in marile supermarketuri pentru ca nu sunt eficienti - nu au volume si nici rulaj - si vrem sa le oferim un spatiu unde sa-si vanda produsele", afirma Albisetti. El sustine ca la nivel european exista o reintoarcere la ideea de slow food - produse si mancaruri traditionale - ca o reactie la expansiunea culturii fast-food.
Suprafata primului magazin Duon Giustasio este de circa 60 de metri patrati, insa Vinarte doreste sa o extinda prin deschiderea unei vinoteci. Albisetti spune ca vanzarile optime pentru un astfel de magazin ar trebui sa fie de peste 350.000 de euro/an.
Vanzarile Vinarte au ajuns anul trecut la 3,1 milioane de euro in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior. "Am pastrat preturile constante si intentionam sa le pastram sI in acest an pentru ca leul se afla pe un trend de apreciere. In plus am fost mai prezentI in piata: ne-am extind in Constanta sI Cluj sI ne-am consolidat prezenta in Timisoara", spune Albisetti.
Vinarte a demarat anul trecut importurile de vin italian pe piata romaneasca insa vanzarile au fost foarte slabe. "Nu am avut succes cu vinul italian pe piata romaneasca pentru ca romanii sunt traditionalisti asa cum sunt italienii sau francezii. In fond este foarte bine, ca intr-o tara producatoare traditionala de vinuri sa se consume cu preponderenta vinuri autohtone", sustine Albisetti.
Compania detine acum 400 de hectare de vita de vie in Dealu Mare, Samburesti si Vanju Mare.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO