Companii

Vor să convingă companiile din Capitală să organizeze evenimente în autobuze londoneze

Autobuzul are o capacitate de 36 de locuri pe scaune şi 70 de persoane în picioare

Autobuzul are o capacitate de 36 de locuri pe scaune şi 70 de persoane în picioare

Autor: Corina Mirea

04.02.2015, 08:17 768

Ion Giosu deţine de la sfârşitul anului 1999 o fabrică de mobilă din lemn masiv deschisă la Ploieşti de unde majoritatea produselor pleacă la export şi sunt realizate pe comandă. De la finalul anului trecut însă, el împreună cu soţia sa au decis să se reprofileze şi să creeze brandul LondonBus, care oferă un spaţiu de închiriere „pe patru roţi“ pentru organizare de evenimente precum lansări de produse, workshop-uri sau degustări de vinuri.

În prezent, businessul LondonBus are un singur autobuz londonez, însă cuplul de antreprenori vrea ca proiectul final să fie compus dintr-o reţea de trei-cinci autobuze care să se plimbe pe străzile Capitalei şi încă zece puncte fixe (staţii sub formă de magazin sau de autobuz din care să fie aprovizionate evenimentele organizate în staţiile mobile).

„Noi am cumpărat autobuzul încă din 2010, ne-am gândit să fie tot un fel de investiţie în fabrica de mobilă, pe care să o promovăm mai bine aşa. Am şi restaurat autobuzul, am creat şi alte piese de mobilier, dar ne-am hotărât în final să separăm cele două activităţi şi să închiriem maşina separat. Pentru că nu am găsit nişte parteneri de unde să ne aprovizionăm pentru evenimentele organizate în autobuz, am zis să facem noi staţii fixe, de unde clienţii să poată lua de la vin, la ceai, cafea şi fursecuri“, spune Ion Giosu.

El şi soţia sa au adus autobuzul din Marea Britanie, automobil care nu costă mai puţin de 25.000 de lire (peste 33.000 de euro) şi are o capacitate de 36 de locuri pe scaune şi 70 de persoane în picioare, după cum spune chiar antreprenorul. În prezent, sursa de aprovizionare, adică prima staţie fixă a brandului LondonBus este situată pe Calea Victoriei, într-un spaţiu stradal, pe rafturile sale regăsindu-se ceaiuri, vinuri sau produse de patiserie preponderent locale. Prima staţie fixă a fost deschisă la începutul lunii decembrie, iar brandul LondonBus colaborează cu branduri despre care ZF a scris la rubrica „Un start-up pe zi“ printre care Maya Tea & Coffee şi The Wedding House.

„Anul acesta sperăm să ne acoperim investiţia cu autobuzul din cererile pentru evenimente. Deocamdată, nu avem cereri în fiecare săptămână pentru că urmează să avem şi o perioadă în care autobuzul va ieşi din circulaţie pentru a-i face câteva modificări”, a mai spus Giosu.

 Închirierea autobuzului costă 2.500 de lei plus TVA pentru opt ore efective de „distracţie“, însă antreprenorul nu a precizat cât a investit în acest business până în prezent. Următoarele staţii fixe (magazine) ar urma să fie deschise tot sub brandul LondonBus, însă fiecare va avea un alt specific şi unele dintre acestea ar putea fi chiar autobuze „parcate“ pe domeniul public din Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO