ZF 24

Wilms, Metro: Magazinele pe suprafaţă mare din centrul oraşelor sufocă retailul tradiţional

Autor: Cristina Roşca

10.09.2013, 00:08 30

Dusan Wilms, şeful Metro Cash & Carry România, afirmă: „Atât timp cât se vor putea deschide magazine pe suprafaţă mare în centrul oraşelor, retailerii tradiţionali vor fi afectaţi“.

Dusan Wilms (52 de ani), unul dintre cei mai importanţi executivi din comerţul local, care conduce operaţiunile din România ale Metro Cash&Carry, un business de circa cinci miliarde de lei şi peste 5.500 de angajaţi, afirmă că expansiunea agresivă a lanţurilor de hipermarketuri şi supermarketuri lasă fără suflu micile afaceri tradiţionale, care se văd nevoite să îşi închidă porţile.

Această situaţie afectează negativ şi businessul Metro Cash & Carry, ai cărui clienţi sunt exact micile magazine de la col­ţul blocului, alimentarele şi chioşcurile. „Prin dezvoltarea şi susţinerea proiectului LaDoiPaşi încercăm să oprim hemoragia închiderilor“, spune Wilms, care şi-a început cariera în cadrul grupului Metro în 1998, de-a lungul timpului ocupând mai multe poziţii atât în cadrul Metro Cash&Carry, cât şi la Real, divizia de hipermarketuri a germanilor. Wilms este primul executiv din comer­ţul modern local care se plânge de faptul că în România retailerii sunt lăsaţi să construiască magazine pe suprafaţă mare, cum este cazul hipermarketurilor, în centrul oraşelor. În alte pieţe din Vest reţelele sunt obligate să meargă cu magazinele la periferie.

Comerţul tradiţional a pierdut în perioada 1996-2013 (perioada în care a funcţionat pe piaţă Metro Cash& Carry) circa 70.000 de unităţi, potrivit reprezentanţilor Metro. Potrivit datelor ZF, în piaţă există în prezent circa 150.000 de magazine în comerţul tra­diţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO