Zara, H&M şi C&A iau 10% din retailul de haine pentru copii

27 aug 2015 Autor: Greta Bogdan

Zara, H&M şi C&A, trei dintre cele mai puternice branduri de fashion din lume, au ajuns să controleze peste 10% din retailul local de îmbrăcăminte pentru copii, deşi nu sunt specializate în acest business, dar atribuie spaţii de zeci de metri pătraţi raioanelor cu produse pentru cei mici.

La o piaţă estimată la 1,25 mld. lei anual, potrivit datelor Euromo­nitor, cei trei mari retaileri străini vând produse de îmbrăcăminte pentru copii de 125 de mil. lei, potrivit calculelor ZF. Piaţa este însă departe de a galopa spre rate de creştere de 5%, în condiţiile în care natalitatea scade, iar bugetele familiilor au fost mult timp sub presiune.

„În România, în 2013 s-a înregistrat cea mai scăzută rată a natalităţii de după cel de-al Doilea Război Mondial, iar în 2014 situaţia a fost similară, această rată aflându-se în continuare în scădere“, notează Euromonitor. Aceeaşi sursă mai arată că volumul vânzărilor din acest segment de piaţă nu îşi va reveni în următoarea perioadă.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.08.2015

 
Cuvinte cheie:
retail
, imbracaminte
, haine copii
, Zara
, H&M
, C&A
, branduri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide