Evoluţia fiecăruia dintre businessuri este diferită, cea mai mare creştere a cifrei de afaceri - de peste 70% - fiind postată de fabrica Moncler din Bacău. La polul opus, businessul gigantului Benetton (Italia) a scăzut cu un sfert anul trecut.
Piaţa locală a fost încă dinainte de anii ’90 una dintre cele mai importante destinaţii de producţie pentru marile branduri atât mass market, cât şi de lux. În total, pe piaţa locală există aproape 10.000 de companii care realizează haine, pantofi sau textile.
Acestea au afaceri cumulate de 22,3 mld. lei şi peste 210.000 de salariaţi anul trecut.
Numărul companiilor care au venit pe piaţa locală cu investiţii directe este relativ mic în comparaţie cu numărul brandurilor gigant care produc pe piaţa locală prin parteneri, fie că este vorba despre companii cu acţionariat local sau străin.
Producţia proprie înseamnă costuri mai mari pentru producători - investiţii, costuri cu angajaţii şi cu administrarea businessului -, însă înseamnă şi un control mai bun al businessului şi al producţiei, un segment-cheie pentru un brand de modă.