„Dacă ne uităm la structura afacerilor din România o să vedem că nu sunt mulţi antreprenori cu afaceri de la zero, sunt mulţi oameni politici care sunt în afaceri, iar aceştia nu vin alături de noi niciodată, sunt antreprenori care fac afaceri cu statul şi nici în acest caz nu au cum să vină alături de noi. Interesele noastre nu sunt aceleaşi”, a declarat antreprenorul în cadrul conferinţei „Capitalul privat românesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, organizată de ZF împreună cu Banca Transilvania la Constanţa.
Aceasta este a opta oprire a proiectului ZF Antreprenorii României, după Timişoara, Sibiu, Piteşti, Braşov, Iaşi, Craiova şi Alba Iulia. Iniţiativa ZF va continua în toamnă în alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Oradea şi Galaţi. Pe lângă discuţiile despre problemele şi strategiile de dezvoltare ale mediului antreprenorial, conferinţele ZF şi BT au ca scop şi crearea unei legături între antreprenorii locali. Chiar aceştia recunosc că o piedică în dezvoltarea mediului de afaceri local este chiar faptul că antreprenorii români nu se cunosc între ei şi nu colaborează.
Pe de altă parte, Nicuşor Şerban spune şi că trebuie creată o strategie de dezvoltare a agriculturii locale, în condiţiile în care resursele ţării nu sunt valorificate la potenţial, exportăm materie primă în loc de produse finite, iar investiţiile importante în sector se lasă aşteptate.
„În agricultură nu avem în strategie, să vedem pe ce sector vrem să creştem şi ce poate România să facă bazându-ne pe resursele naturale pe care le are. România poate face lapte, produse din lapte, carne, ouă. Transformând cât mai mult din producţia primară în una procesată, atunci putem aduce plusvaloare. Dar trebuie să stabilim o strategie”, a spus antreprenorul, care a pus bazele Agroserv Mariuţa în anul 1994. El a început mica afacere cu un tractor, prestând servicii şi luând un teren în arendă. Ulterior, în 1998, a cumpărat prima vacă. Ferma cuprindea anul trecut în jur de 1.800 de vaci, junici, tineret şi tauri Holstein Friesian, conform celor mai recente date de pe site-ul companiei.