ZF Antreprenorii României. Nicuşor Şerban, Agroserv Mariuţa: În agricultură nu avem strategie. Exportăm materie primă în loc de produse finite, iar investiţii nu avem

17 iun 2016 Autor: Mădălina Panaete

Nicuşor Şerban, administrator al companiei din zootehnie şi producţie de lactate Agroserv Mariuţa: „Sunt antreprenori care fac afaceri cu statul şi nici în acest caz nu au cum să vină alături de noi. Interesele noastre nu sunt aceleaşi“

Nicuşor Şerban, administrator al companiei din zootehnie şi producţie de lactate Agroserv Mariuţa, spune că este foarte greu ca antreprenorii să se unească şi să aibă aceeaşi voce atunci când discută cu autorităţile statului din cauza faptului că mulţi au interese diferite în ciuda faptului că trebuie să fie parte la schimbarea strategiei de dezvoltare a mediului de afaceri.

„Dacă ne uităm la structura afacerilor din România o să vedem că nu sunt mulţi antreprenori cu afaceri de la zero, sunt mulţi oameni politici care sunt în afaceri, iar aceştia nu vin alături de noi niciodată, sunt antreprenori care fac afaceri cu statul şi nici în acest caz nu au cum să vină alături de noi. Interesele noastre nu sunt aceleaşi”, a declarat antreprenorul în cadrul conferinţei „Capitalul privat românesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, organizată de ZF împreună cu Banca Transilvania la Constanţa.

Aceasta este a opta oprire a proiec­tului ZF Antreprenorii României, după Timişoara, Sibiu, Piteşti, Braşov, Iaşi, Craiova şi Alba Iulia. Iniţiativa ZF va continua în toamnă în alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Oradea şi Galaţi. Pe lângă discuţiile despre problemele şi strategiile de dezvoltare ale mediului antreprenorial, conferinţele ZF şi BT au ca scop şi crearea unei legături între antreprenorii locali. Chiar aceştia recunosc că o piedică în dezvoltarea mediului de afaceri local este chiar faptul că antreprenorii români nu se cunosc între ei şi nu colaborează.

Pe de altă parte, Nicuşor Şerban spune şi că trebuie creată o strategie de dez­voltare a agriculturii locale, în con­diţiile în care resursele ţării nu sunt valorificate la potenţial, exportăm materie primă în loc de produse finite, iar investiţiile importante în sector se lasă aşteptate.

„În agricultură nu avem în strategie, să vedem pe ce sector vrem să creştem şi ce poate România să facă bazându-ne pe re­sursele naturale pe care le are. Ro­mâ­nia poate face lapte, produse din lapte, carne, ouă. Transformând cât mai mult din producţia primară în una pro­cesată, atunci putem aduce plusvaloare. Dar trebuie să stabilim o strategie”, a spus antre­prenorul, care a pus bazele Agro­serv Mariuţa în anul 1994. El a înce­put mica afacere cu un tractor, pres­tând servicii şi luând un teren în arendă. Ulterior, în 1998, a cumpărat prima vacă. Ferma cuprindea anul trecut în jur de 1.800 de vaci, junici, tineret şi tauri Holstein Friesian, conform celor mai recente date de pe site-ul companiei.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.06.2016

 
Cuvinte cheie:
antreprenori
, zf
, agricultura
, investitii
, produse
, strategie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide