Compania Casa Noastră, producătorul ferestrelor QFort, exportă 74% din producţia fabricii de lângă Craiova în pieţe din vestul Europei şi a ajuns numărul doi din piaţa ferestrelor din PVC în Italia la cinci ani de la intrarea pe această piaţă.
„Suntem singurul produs românesc care a reuşit în vestul Europei. Acum cinci ani am mers la partenerii mei italieni şi le-am zis că vreau să devin lider pe piaţa lor. Acum suntem numărul doi pe piaţa de ferestre din PVC în Italia cu brandul QFort. O fereastră PVC din zece vândute acolo este cu brandul nostru“, a declarat Ştefan Cherciu, acţionarul majoritar şi preşedintele companiei din Craiova, judeţul Dolj, al 13-lea ca putere economică în România în anul 2014.
Antreprenorul, care conduce un business cu peste 1.100 de angajaţi, a fost prezent în cadrul conferinţei „Capitalul privat românesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, organizată de ZF împreună cu Banca Transilvania la Craiova. Următoarea oprire a evenimentului va fi la Alba Iulia, pe 7 iunie.
Ascensiunea brandului QFort vine în condiţiile în care mulţi antreprenori români îşi încearcă norocul la export, mulţi reuşind doar în ţările din jurul României. În primii 20 de exportatori cu acţionariat românesc se regăsesc companii din industria mobilei, a componentelor auto, a îmbrăcămintei sau specializate în comerţul cu cereale, însă niciun producător nu a dezvoltat un brand care să se bată pentru podium într-o industrie dintr-o ţară din Vest. Primii 50 de exportatori cu capital românesc au trimis anul trecut în străinătate produse în valoare de 8 mld. euro, adică 15% din exporturile totale, potrivit estimărilor ZF. Însă există branduri româneşti din IT, precum Bitdefender, care sunt dezvoltate de români, dar nu apar în statistici şi sunt cunoscute la nivel internaţional. Cel mai mare brand românesc recunoscut în străinătate este Dacia, deţinut însă de grupul francez Renault.
Businessul Casa Noastră a început în 1995 şi a devenit unul dintre cei mai importanţi producători de tâmplărie PVC din regiune, realizând anul trecut o cifră de afaceri de 186,5 mil. lei (41,5 mil. euro).
Producătorul se află între cei mai mari 20 de exportatori cu capital privat românesc din economie şi este al doilea mare exportator român din judeţul Dolj, după Cerealcom (companie controlată de Mihai Anghel).