Companii

Ziua de 100 mil. euro. România este prinsă astăzi de febra Black Friday

Mediafax Foto

Autor: Adrian Seceleanu

21.11.2014, 00:09 1180

Retailerii români şi-au adaptat modelul de business la preferinţa consumatorilor de a avea reduceri şoc pe perioade scurte.

Evenimentul de shopping Black Friday, introdus pe piaţa locală în urmă cu trei ani de eMag, va genera în acest an vânzări record, de peste 100 mil. euro - adică peste 10% din cifra medie de afaceri pe zi a tuturor companiilor din România - doar în rândul celor mai mari jucători din retailul electro-IT, potrivit estimărilor ZF.

Cifra de afaceri cumulată a companiilor din România este de 250 mld. euro pe an.

Vânzări de 34 de milioane de euro va realiza - conform estimărilor proprii - doar eMag, pe parcursul unei singure zile, în care compania se aşteaptă să aibă pe site la prima oră, când va demara campania, peste 200.000 de clienţi unici, dintre care o mare parte vor face cu această ocazie prima lor achiziţie online, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMag, în cadrul emisiunii video online de business ZF Live.

„Datorită reducerilor mari, sunt oameni care vin şi îşi fac curaj să comande pentru prima dată online“, a spus Stanciu. În 2013, site-ul eMag a înregistrat în ziua de Black Friday circa 3,1 milioane de vizite, iar în cel mai aglomerat interval de 10 minute a numărat un maxim de 160.000 de vizitatori unici. Circa  450.000 de produse vor fi incluse în campania de Black Friday a eMag din acest an, faţă de 250.000 în 2013. Cel mai scump produs comercializat de eMag este un autoturism de 60.000 de euro, iar cel mai ieftin un mouse wireless de doi euro. Cele mai multe autoturisme vândute la ofertă sunt produse de compania Ford, a spus Stanciu.
 

VIDEO ZF Live. De ce organizează eMag Black Friday cu o săptămână mai devreme? Urmăriţi emisiunea ZF Live de joi, 20 noimebrie, cu Iulian Stanciu, şeful eMag
 

Conform unui studiu realizat de agenţia de cercetare de marketing  MillwardBrown, numărul românilor care au auzit de Black Friday a crescut cu 30% sau 1,7 milioane de persoane. Aproape 40% dintre persoanele cu vârste între 18 şi 65 de ani au în plan să cumpere ceva de Black Friday, potrivit aceleiaşi surse.

În campania de Black Friday au intrat majoritatea retailerilor electro-IT, în condiţiile în care cea mai mare parte a sumei de 100 de milioane de euro va fi cheltuită pe smartphone-uri, tablete, televizoare, computere, console de jocuri  şi alte echipamente IT.

Altex - liderul pieţei locale de elec­troIT, care a demarat de săptămâna trecută campania de reduceri, ar putea în­re­gistra, potrivit estimărilor ZF, vânzări de peste 30 mil. euro, în timp ce Flanco estimează încasări de aproximativ 25 mil. euro. Vânzări de ordinul milioanelor de euro estimează şi jucători mai mici din retailul online concentrat pe zona IT&C, printre care se numără cel.ro, pcgarage.ro, elefant.ro sau evomag.ro.

Vârful de vânzări de Black Friday nu vine pe fondul unei pieţe în stagnare, ci va accelera rata de creştere existentă deja în industrie, a declarat directorul general al eMag. „Au trecut cei zece ani de la explozia creditului cu buletinul. Oamenii au început să cumpere şi piaţa a ajuns la aproape două miliarde de euro. Noi creştem mult peste piaţă şi suntem unul dintre principalii driveri ai avansului înregistrat“, a declarat Stanciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO