Constructii & Imobiliare

DTZ Echinox: Gradul de ocupare în proiectele de retail din Bucureşti este de 96%

DTZ Echinox: Gradul de ocupare în proiectele de retail...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

02.02.2017, 12:06 481

Stocul de retail modern din Bucureşti a ajuns anul trecut 1,225 milioane de metri pătraţi, după livrarea a două proiecte de mari dimensiuni – Park Plake Plaza şi Veranda Mall. Gradul de ocupare în proiectele comerciale din Capitală se ridica, la sfârşitul anului trecut, la 96%, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.

Spaţii disponibile mai mari pot fi găsite în anumite proiecte din sectoarele 3, 4 şi 5.

Per total, la nivelul Capitalei au fost finalizate anul trecut spaţii comerciale noi cu o suprafaţă închiriabilă de aproape 100.000 de metri pătraţi.

Sectorul 6, care cuprinde cartiere precum Militari, Crângaşi şi Drumul Taberei, continuă să deţină cea mai mare suprafaţă de spaţii comerciale moderne din Bucureşti (301.000 de metri pătraţi). Pe locul al doilea se află sectorul 3, cu 270.000 de metri pătraţi, distribuiţi în cartierele Titan, Vitan şi Dristor. Cele două zone concentrează 47% din spaţiile de retail modern din Capitală.

Zona cel mai slab reprezentată pe harta de retail a Capitalei este sectorul 5, pe raza căruia sunt situate doar trei proiecte cu o suprafaţă închiriabilă cumulată de 65.000 mp şi o densitate de doar 239 mp / 1.000 de locuitori.

Spre comparaţie, stocul de retail modern din Timişoara, cel mai dezvoltat oraş din ţară pe acest segment, este de 220.000 mp, sub nivelul înregistrat în sectoarele 3 şi 6 ale Capitalei.

„În ultimii 18 ani, de la deschiderea Bucureşti Mall, piaţa de retail din Capitala s-a transformat radical, adaptându-se constant la noile cerinţe ale retailerilor şi ale consumatorilor, iar această tendinţă va continua şi în următorii ani. Această evoluţie va implica şi apariţia unor noi proiecte dominante, cu opţiuni tot mai variate pentru petrecerea timpului liber, dar şi scheme de proximitate, care să asigure un coş de cumpărături minim necesar cu un efort cat mai redus”, spune Cristi Moga, research consultant DTZ Echinox.

Densitatea medie de spaţii comerciale moderne a ajuns la un nivel de 650 mp / 1.000 de locuitori, cel mai ridicat nivel fiind înregistrat în sectorul 1 (967 mp / 1.000 de locuitori), care găzduieşte proiectul Băneasa, cea mai mare dezvoltare comercială din Romania, cu o suprafaţă cumulată de 140.000 mp (Băneasa Shopping City, Galeria Feeria şi Băneasa Retail Park). De altfel, în Băneasa se înregistrează şi cele mai ridicate chirii prime la nivelul Bucureştiului, spaţiile cu o suprafaţă de aproximativ 100 de metri pătraţi fiind tranzacţionate la un nivel cuprins între 70 – 80 de euro/mp/lună.

În 2017, urmează a fi inaugurată o nouă extensie a proiectului AFI Palace Cotroceni, în timp ce în nordul Capitalei dezvoltatorii au în diverse faze de pre-dezvoltare o serie de proiecte noi sau extensii ale unor scheme de retail funcţionale.

În prezent, stocul din Bucureşti este format din 15 centre comerciale, 11 parcuri de retail şi şase galerii comerciale care găzduiesc aproximativ 2.700 de magazine şi dispun de peste 50.000 de locuri de parcare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO