Constructii & Imobiliare

Tranzacţie majoră, prin care se salvează un obiectiv industrial mare din România: Grupul olandez Damen, care are un şantier la Galaţi, cumpără şantierul naval din Mangalia de la sud-coreenii de la Daewoo

Tranzacţie majoră, prin care se salvează un obiectiv...

Autor: Dana Ciriperu

10.11.2017, 11:50 6525

Grupul olandez Damen, care deţine şantierul naval din Galaţi, a anunţat oficial că va prelua pachetul majoritar de acţiuni al Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare jucător local din construcţia de nave, care deţine şantierul naval din Mangalia.

Damen a preluat acţiunile grupului Daewoo la şantierul naval din Mangalia. Acţionar minoritar este statul român.

“Prin această achiziţie, Damen îşi va întări prezenţa în construcţia şI repararea de nave”.

Reprezentanţii Damen arată că Consiliul Concurenţei şi-a dat deja acordul pentru această tranzacţie.

Compania Daewoo Mangalia Heavy Industries este controlată de grupul Daewoo şi de compania locală Şantierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia , la care Ministerul Economiei are 93,9% din acţiuni, controlează. Statul are astfel indirect 49% din acţiunile Daewoo Mangalia Heavy Industry.

Damen Galaţi a raportat afaceri de 548 mil. lei anul trecut, faţă de 470 mil. lei cu un an în urmă şi un profit net de doar 1,1 mil. lei în 2016  faţă de circa 25 mil. lei în 2015, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Preluarea şantierului naval din Mangalia îi aduce grupului olandez poziţia de lider pe piaţa locală a construcţiilor de nave.

Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) este cel mai mare jucător de pe piaţa constructorilor de nave, cu o cifră de afaceri de 2 mld. lei anul trecut,  în uşoară creştere faţă de nivelul înregistrat cu un an în urmă. Şantierul a raportat însă pierderi de 483 mil. lei, faţă de 515 mil. lei cu un an în urmă şi a funcţionat cu 2.400 de angajaţi, faţă de aproape 2.600 în 2015, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Divizia navală a Daewoo a început discuţiile pentru vânzarea şantierului încă de anul trecut, ca parte a strategiei de a restructura divizia mondială.

Primele informaţii despre această tranzacţie au apărut în vara acestui an când presa din Coreea de Sud anunţa că Daewoo ar fi în ultimele etape ale negocierilor cu Damen Shipyards Group pentru vânzarea şantierului din Mangalia.  Presa din Coreea de Sud arăta atunci că acţionarul majoritar ar putea încasa între 44-70 mil. dolari din această tranzacţie.

 „Preţul negocierii a fost deja completat şi ce mai rămâne este unda verde din partea guvernului român“, arăta atunci presa din Coreea de Sud.  Divizia navală a Daewoo a început discuţiile pentru vânzarea şantierului încă de anul trecut, ca parte a unui efort de a restruc­tura divizia mondială şi activele aces­teia, mai spun aceleaşi surse, care arată că odată ce va primi aprobare, Daewoo ar putea primi între 50 şi 80 de miliarde de woni pe tranzacţie (44-70 mil. dolari).

Tot atunci, Ministerul Economiei, care reprezintă statul în calitate de acţionar minoritar spunea că „nu există nicio informaţie referitoare la o eventuală vânzare a pachetului majoritar de acţiuni în Daewoo-Mangalia Heavy Industries, pachet deţinut de firma coreeană Daewoo”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO