Piaţa de 10 miliarde de lei pe an pe care multinaţionalele nu au „descifrat-o“ încă: trei reţele antreprenoriale domină bricolajul

16 iun 2015 Autor: Ioan Dornescu

Piaţa locală de bricolaj (retail, fără distribuţie) s-a ridicat anul trecut la aproximativ 9,7 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), în creştere cu 2,9%, potrivit companiei de cercetare PMR din Polonia, care a prognozat un avans de 6,2% la nivelul anului 2015.

Anul trecut a fost unul bogat în evenimente pentru sectorul de profil, fiind marcat de două tranzacţii importante, prin care peste 40 de magazine şi-au schimbat proprietarul, şi de exitul nemţilor de la Obi. În plus, în 2014 au fost derulate investiţii de peste 60 de milioane euro în magazine noi şi a apărut un nou brand pe piaţă - Brico Depot - în locul magazinelor Bricostore.

După ce, cu un an înainte, britanicii de la Kingfisher intrau pe piaţa românească prin preluarea Bricostore, în 2014 s-au parafat deal-urile prin care omul de afaceri turc Omer Susli a achiziţionat magazinele Praktiker România,  iar Leroy Merlin a cumpărat cele 15 unităţi ale austriecilor de la bauMax.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.06.2015

 
Cuvinte cheie:
miliarde
, piata
, multinationale
, polonia
, trecut
, companie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide