Proprietăţi

Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu este cea mai profitabilă companie deţinută de un antreprenor local. Marja de profit: 27%

Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu este cea mai profitabilă companie deţinută de un antreprenor local. Marja de profit: 27%

Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB (Foto: Octav Ganea)

24.08.2011, 11:07 4749

Constructorul Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a consemnat anul trecut un profit net de 43,4 milioane de euro, fiind singura companie deţinută de un antreprenor local care a reuşit să intre în topul celor mai profitabile 20 de companii în 2010.

Având în vedere că cifra de afaceri a companiei s-a situat anul trecut la 161,3 milioane de euro, înseamnă că marja de profit a fost de circa 27%, una dintre mai ridicate din topul celor mai profitabile 20 de firme. Astfel, firma lui Umbrărescu a fost depăşită la acest capitol doar de cimentişti precum Carpatcement (30%) sau Lafarge Ciment (33%) sau de Transgaz (29%).

Dorinel Umbrărescu se numără printre cei mai discreţi oameni de afaceri locali şi deţine şi constructorul Tehnostrade, cu afaceri de 99,7 milioane de euro şi profit de 23 milioane de euro anul trecut.

O treime dintre contractele pentru reabilitare de drumuri naţionale semnate în perioada septembrie 2010-mai 2011, au fost câştigate de firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, controlate de Umbrărescu.

Astfel, Spedition UMB şi Tehnostrade au reuşit să-şi adjudece cel puţin patru contracte: reabilitarea a 42 de kilometri de pe DN 1H Zalău-Aleşd şi a trei tronsoane, cu o lungime totală de 102 kilometri, de pe DN 24, de la limita de judeţ dintre Galaţi şi Vaslui până la Crasna, şi DN 24B, între Crasna şi Albiţa. Tot Spedition UMB şi Tehnostrade au câştigat anul acesta, alături de italienii de la Carena, un lot de 9,5 kilometri din autostrada Timişoara-Lugoj, valoarea ofertei câştigătoare fiind de 51,1 milioane de euro. În total, contractele de reabilitare de drumuri naţionale semnate din septembrie anul trecut până în mai cu Spedition UMB şi Tehnostrade se ridică la aproape 95 de milioane de euro, echivalentul a circa 26% din valoarea totală a contractelor de drumuri naţionale semnate în mandatul lui Boagiu în perioada septembrie-mai.

Până de curând, firmele lui Umbrărescu s-au aflat în mijlocul unui scandal, în condiţiile în care Transporturile au vrut să rezilieze contractul de construcţie a autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti, la care lucrau Spedition UMB, Tehnostrade, Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu). Ulterior, cele patru companii au făcut un pas înapoi, renunţând la pretenţiile de suplimentare a contractului cu încă aproximativ 100 de milioane de euro, doar pentru a putea păstra tronsonul de autostradă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO