Auto

Experienţe premium, indiferent de drum: Care sunt cele mai luxoase maşini potrivite pentru o cursă prin oraş, dar şi pentru un off-road provocator. Galerie Foto

09 dec 2016 3416 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilul a fost dintotdeauna o emblemă a statutului, cu atât mai mult modelele de lux. În această categorie, fiecare client doreşte o maşină unică, una creată special pentru el, sau, cel mult, pentru foarte puţini cunoscători.

Asocierea dintre o piesă de orologerie şi un automobil este deseori realizată tocmai pentru a accentua complexitatea experienţei. Un ceas este unic tocmai datorită complicaţiilor din interiorul carcasei, alături de materialele de cea mai bună calitate din care este realizat. Tot aşa, automobilul iese în evidenţă atât prin performanţele sale, cât şi prin atmosfera sofisticată de la bordul său.

Britanicii întotdeauna au fost admiraţi pentru modul în care şi-au asociat celebrele branduri auto cu ceasurile. Una dintre cele mai celebre asocieri este cea dintre Bentley şi Breitling, iar acum Range Rover urmează linia.

Celebrul off-roader britanic a venit în cadrul Salonului Auto de la Paris cu noul SVAutobiography Dynamic, alături de noul ceas Zenith El Primero Chronograph. Diferenţa este că sub capota noului Range Rover se află un puternic motor V8 de 5,0 litri care dezvoltă nu mai puţin de 550 CP, suficient pentru a transforma maşina de teren într-una sport, dacă cel de la volan va dori acest lucru, desigur. În plus, şi designul exterior mizează pe elemente dinamice, cu inserţii ce amintesc de automobilele supersport. Totul a fost gândit pentru a accentua dinamismul, de la şasiu, direcţie, sistem de evacuare, suspensie. Chiar şi garda la sol este acum cu opt milimetri mai mică pentru a duce agilitatea şi dinamismul la un nou nivel. Desigur, aici contribuie mult şi sistemul de frânare Brembo ce se vede prin spiţele roţilor.

Odată intrat în habitaclu, tapiţeria din piele roşie cusută în romburi alături de pielea neagră duce senzaţia sport la un nou nivel. Consola centrală este dominată de finisarea „piano black“, în timp ce schimbătorul rotativ şi inserţiile de pe portiere sunt realizate din aluminiu satinat, tocmai pentru a reflecta personalitatea dinamică a maşinii.

Dar tocmai pentru că exclusivitatea nu înseamnă neapărat un automobil de peste 150.000 de euro, BMW Group a ales ediţia 2016 a Salonului Auto de la Paris pentru a prezenta BMW Concept X2. Noul membru al segmentului compact are un design distinctiv care se deosebeşte de cel al altor modele X şi care se bazează pe istoria BMW Group în ceea ce priveşte coupé-urile. Rezultatul este un concept compact, urban şi sportiv.

BMW Concept X2 este un automobil pentru oamenii activi care caută o combinaţie de bucurie şi caracter practic. Caracterul distinctiv al BMW Concept X2 străluceşte deja prin proporţiile automobilului. În timp ce roţile mari şi designul familiar în două volume subliniază caracterul funcţional al modelului X, ampatamentul lung, linia întinsă a acoperişului, consolele scurte şi montantul C puternic aplecat spre înainte oferă caroseriei o atitudine sportivă, cu o poziţie joasă. Datorită interacţiunii dintre protecţiile mai închise şi culoarea Luminous Red a caroseriei, Concept X2 arată şi mai subţire din lateral.

Designul părţii frontale a BMW Concept X2 contopeşte elemente dinamice cu o utilizare robustă a formelor. Volumele conturate clar şi muchiile discrete creează o imagine a părţii frontale care abundă de sportivitate. Puternic înclinat, parbrizul pare să se extindă perfect în acoperişul panoramic fumuriu şi se combină cu noua interpretare a grilei radiatorului şi cu prizele de aer pentru a oferi părţii frontale o poziţie joasă. "Rinichii" sunt situaţi ceva mai jos faţă de faruri, iar priza de aer centrală este mai aproape de şosea decât cele două prize de la extremităţi. Aceasta face ca centrul automobilului să pară mai jos, subliniind dinamica designului părţii frontale.

Spatele BMW Concept X2 completează designul exterior într-o manieră distinctivă. Elementele de accentuare a lăţimii, precum luneta subţire şi liniile orizontale, reduc înălţimea percepută a BMW Concept X2 şi subliniază pretenţiile sale sportive. Din acest unghi, poţi vedea cum luneta iese elegant de sub spoilerul de pe acoperiş şi subliniază caracterul sportiv al automobilului. De asemenea, privirea este atrasă de conicitatea proeminentă a habitaclului de-a lungul părţilor laterale ale Concept X2. Aceasta formează a zonă puternică a umerilor, ceea ce îi permite să evidenţieze poziţia lată şi musculoasă a automobilului. Sub habitaclu, stopurile ascuţite radiază o intenţie dinamică. Interpretarea nouă a formei "L" specifică stopurilor încadrează elementul LED ca o sculptură tridimensională luminoasă ce face ca spatele să fie atractiv.

Localizat între stopuri este logo-ul BMW.

Protecţiile de culoare închisă de sub sorţul spate ridică vizual întreaga parte spate, dar, în acelaşi timp, oferă secţiunii superioare un aspect mai suplu. Şorţul spate, în culoarea caroseriei, oferă un detaliu dinamic pentru a completa poziţia joasă a spatelui. O evacuare mare la fiecare dintre extremităţi accentuează poziţia largă a automobilului, în timp ce suprafeţele de contur fac trimitere către divizarea tripartită între zone şi forma generală a prizelor de aer frontale.