Auto

Opinie: Lupta pentru tradiţii

06 oct 2015 612 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Piaţa auto s-a diversificat în ultimul deceniu cât nu a făcut-o în cei peste 100 de ani ai istoriei sale, oferind acum clienţilor tot ce şi-ar putea dori. Sunt disponibile SUV-uri în aproape toate segmentele, de la mini, mic, mare, de lux sau supersport, de la Renault Captur la viitorul Bentley Bentayga sau Lam­borghini.

De asemenea, când vine vorba de familii, monovolumele pot fi de oraş cum e B-Max de la Ford, de lux cum e Renault Espace Initiale Paris sau Ford S-Max Vignale. Renault a lansat Kwid, un crossover mini pentru piaţa indiană care ar putea veni ulterior sub brandul Dacia în Europa.

Dar dincolo de toate acestea, constructorii auto nu au uitat vechile valori şi nu au abandonat modelele clasice.

Din acest motiv, cu toate că segmentul mediu nu mai este o miză a profitului, este o miză a ima­ginii. Din acest motiv noul Passat de la Volkswagen a reinventat încă o dată clasa medie şi a setat noi standarde, Renault a abandonat Laguna şi a venit cu noul Talisman, tocmai pentru imagine.

Francezii deja au modelele de volum şi de profit în Europa, pornind cu Clio, Captur, noul Kadjar şi viitorul SUV mediu, însă nu pot abandona un segment important cum este clasa medie, cu toate că acesta nu aduce volume prea mari. Renault ridică încă o dată miza, venind cu noi tehnologii, dar cu un design „cuminte“ pentru prima dată, tocmai pentru a ataca mai marii clasei, Passat, Insignia şi Mondeo.

Audi vine cu noul A4 la doar câteva luni de la prezentarea oficială a lui Q7, probabil cel mai aşteptat SUV din ultimii ani. Cu toate că A4 rămâne unul dintre cele mai accesibile modele Audi, acesta nu este în niciun caz mediocru în contextul în care poartă cu mândrie cele mai noi tehnologii din portofoliul nemţilor.

Dacă în urmă cu 20 de ani clasa medie era de multe ori trecută cu vederea, în prim-plan fiind limuzinele mari, în ultimul deceniu toţi constructorii, fie ei premium sau „de volum“, s-au concentrat tot mai mult pe acest segment şi pe clienţii acestuia. Şi tocmai din acest motiv, competiţia între mărci aduce pe piaţă modele tot mai performante şi interesante, la preţuri tot mai bune.

bogdan.alecu@zf.ro